آغاز سنجش سلامت کلاس اولی‌ها از ۱۵ تیرماه

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از آغاز سنجش نوآموزان از ۱۵ تیرماه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جواد حسینی قبل از ظهر امروز (پنجشنبه) در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه سنجش دانش آموزان پایه اول از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریورماه انجام خواهد شد، اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان پایه اول در دو هزار و ۲۰۰ پایگاه سلامت با پوشش ۹۹ درصدی دانش آموزان انجام خواهد شد.

وی افزود: طرح سنجش سلامت طرحی است که از سال ۷۲ آغاز شد و سطح پوشش آن در این سال ۱.۵ درصد بوده است در حالی که این پوشش در سال گذشته به نزدیک ۹۸ درصد رسیده است و در سال جدید نیز طبق پیش بینی‌ها به ۹۹ درصد خواهد رسید.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه سنجش نوآموزان پیش دبستانی نیز از ابتدای مهرماه انجام خواهد شد، گفت: پوشش سنجش دانش آموزان پیش دبستانی در سال گذشته بالغ بر ۵۰ درصد بوده است که پیش بینی می‌شود با همکاری بیشتر خانواده‌ها این رقم در سال جدید به ۶۰ درصد برسد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته سنجش سلامت بچه‌های پیش دبستانی به طور همزمان با نوآموزان ابتدایی انجام می‌شد ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تجمع افراد در سال جدید زمان سنجش این دو گروه به طور کامل از یکدیگر جدا شده است.

حسینی در خصوص نحوه ثبت نام طرح سنجش سلامت اظهار کرد: خانواده‌ها با مراجعه به ۶۰ هزار مرکز نوبت دهی و یا با مراجعه به سامانه اینترنتی نوبت دهی طرح سنجش سلامت می‌توانند نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

وی با تاکید بر لزوم ثبت نام مجازی به جای نوبت گیری حضوری اضافه کرد: تمام پایگاه‌های سنجش به طور کامل ضد عفونی شده است و اخذ سنجش سلامت به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود؛ در این مراکز اتاق‌های انتظار نیز ایجاد شده است که می‌تواند از تجمع هر چه بیشتر خانواده‌ها در مراکز جلوگیری کند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا در مراکز سنجش سلامت تصریح کرد: در سالیان گذشته ۴۲ نفر کادر در مراکز حضور داشتند که این تعداد در سال جاری ۲۰ نفر شده است، در ضمن مقدار زمانی سنجش نیز برای ارزیابی دقیق‌تر سلامت از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش پیدا کرده است.

وی از هزینه ۴۸ هزار تومانی سنجش سلامت خبر داد و افزود: در هر استان نیم درصد دانش آموزان به طور رایگان مورد سنجش قرار می‌گیرند و ۱۰ درصد دانش آموزان نیم نیمی از بهای سنجش را پرداخت می‌کنند.

حسینی با اشاره به رایگان بودن است دانش آموزان مناطق محروم گفت: ۲۳ هزار دانش آموز مناطق محروم و عشایری به صورت رایگان تست سنجش سلامت می‌دهند، در حالی که در سال گذشته نیز دانش آموزان مناطق بحرانی از جمله گلستان و کرمانشاه به طور رایگان این تست‌ها را پشت سر گذاشته اند.

وی در خصوص نحوه پروسه امور دانش آموزانی که مشکلاتی در آنها تشخیص داده می‌شود، اظهار کرد: دانش آموزانی که مشکلاتی در آنها پیدا شود برای بررسی مشکلات به طور ویژه به ۶۰۰ پایگاه تخصصی سنجش سلامت ارجاع داده می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ثبت نام در مدارس را منوط به ارائه گواهی سنجش سلامت دانست و تصریح کرد: ثبت نام در مدارس قبل از ارائه این گواهی به صورت موقت انجام می‌شود، زیرا قبل از سنجش نوع مدرسه محل تحصیل دانش‌آموز مورد بررسی قرار نگرفته است.

کد خبر 428214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.