زنده گیری سگ‌های ولگرد در اصفهان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان از زنده گیری سگ‌های ولگرد در اصفهان خبر داد و گفت: چرخه زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل خواهد کرد.

بهزاد حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه توجه به بهداشت شهری، سلامت شهروندان و محیط زیست، مقابله با حیوانات موذی و ولگرد را امری ضروری و اجتناب ناپذیر کرده و این مهم در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری و خدمات شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، کنترل جمعیت و ساماندهی حیوانات ولگرد و مزاحم برعهده شهرداری‌ها است، افزود: چرخه زنده گیری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد، جمعیت این حیوانات را کنترل خواهد کرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان درباره اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری، انتقال و نگهداری سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر، تصریح کرد: ۱۵ اکیپ در سطح مناطق از ساعت شش تا ۹ صبح برای جمع‌آوری این سگ‌ها فعالیت می‌کنند و دو اکیپ با خودرو مخصوص مسئولیت جمع آوری حیوانات از تمامی مناطق را به عهده دارد.

وی افزود: تمامی سگ‌های بدون صاحب جمع آوری شده از سطح شهر پلاک دار می‌شوند و بر اساس آن بعد از نگهداری، برای رهاسازی این سگ‌ها اقدام می‌شود.

حقانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۸۵ قلاده سگ زنده گیری شد، ادامه داد: سال گذشته سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال از سوی شهروندان به منظور ساماندهی سگ‌های بی سرپرست هزینه شده است.

وی گفت: حیوانات بی‌سرپرست پس از شناسایی، زنده گیری و تشکیل پرونده برای مدتی در قرنطینه نگهداری می‌شوند و بعد از انگل زدایی، واکسیناسیون و شست و شو به محوطه پناهگاه منتقل می‌شوند و عقیم سازی و نشانه‌گذاری آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: رها سازی در محل زنده گیری شده اقدامی است که در مرحله آخر انجام می‌شود، البته برخی از حیوانات پس از طی کردن دوره ریکاوری به افراد واجد شرایط به صورت رایگان واگذار می‌شوند.

وی با اشاره به اقدام دیگری که راستای ساماندهی حیوانات بی سرپرست انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکیل کارگروه مبارزه با حیوانات ناقل بیماری به انسان و همچنین مقابله با سگ‌های ولگرد و زنده گیری آن‌ها در شهر و خارج از شهر انجام می‌شود.

حقانی افزود: شهرداری اصفهان در زمینه ساماندهی و زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست بسیار موفق عمل کرده است و به سایر شهرها در این زمینه مشاوره می‌دهد.

وی با اشاره به رایزنی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اداره محیط زیست و بهداشت در راستای ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست، تصریح کرد: با اداره محیط زیست جهت زنده گیری گونه‌های جانوری و انتقال آن‌ها به خارج از شهر و همچنین اداره بهداشت، به منظور کاهش حیوان گزیدگی و مبارزه با حیوانات ناقل بیماری تعاملاتی صورت گرفته و کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

به گزارش ایمنا، مرکز نگهداری حیوانات اصفهان در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در کمربندی جاده باغ رضوان اراضی صحرای انقلاب واقع شده است.

کد خبر 428202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.