امضای تفاهم نامه شهرداری مشهد همسو با اجرای مدیریت یکپارچه شهری

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد از امضای تفاهم نامه شهرداری و نیروی انتظامی در راستای اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه نمونه اولیه و پیش قدم در اجرای مدیریت یکپارچه شهری است.

خلیل الله کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه بین شهرداری و نیروی انتظامی در راستای اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور که حدود دو ماه قبل به امضا رسید، تمامی اقدامات شهرداری در حوزه راهنمایی و رانندگی و هماهنگی‌های مورد نیاز تنها در چهارچوب این تفاهم نامه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه‌های مدیران شهرداری و پلیس راهور در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و حوزه حمل و نقل و ترافیک در این تفاهم نامه لحاظ شده و ناهماهنگی‌های آنها را به حداقل می‌رساند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه تفاهم‌نامه امضا شده بین شهرداری مشهد و نیروی انتظامی در اعمال ماده ۱۰۸، نمونه اولیه و پیش قدم در اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، ادامه داد: این تفاهم‌نامه نشان می‌دهد نیازی نیست دستگاهی زیر مجموعه شهرداری قرار گیرد، بلکه با هماهنگی و هم افزایی نیز می‌توان در این مسیر حرکت کرد.

وی افزود: با اجرایی شدن این تفاهم نامه که دارای پنج محور اصلی است در راستای تحقق کاهش ترافیک و تصادفات و سایر موضوعات مرتبط با حوزه حمل و نقل و ترافیک حرکت بسیار خوبی می‌شود.

کاظمی از تشکیل «شورای ترافیک شهر» در شهرداری مشهد خبر داد و گفت: در این شورا برنامه‌ها و سیاست‌های ترافیکی مرتبط با حمل و نقل و پروژه‌های عمرانی با حضور پلیس راهور مطرح، بررسی و تصویب می‌شود.

وی ادامه داد: هر سال برنامه‌های ترافیکی حوزه شهری در شورای ترافیک شهر تنظیم و به پلیس راهور تحویل داده می‌شود و پلیس راهور در اجرای این برنامه‌ها با مدیریت شهری همکاری خواهد داشت.

کد خبر 428185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.