آسمانخراش سبز در قلب بافت بتنی سنگاپور

ساختمانی اعجاب‌انگیز در منطقه سبز نیوتن در میان سازه‌های بتنی اطراف قد علم کرده و آسمان را با طبیعت پیوند داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران بریتانیایی استودیو هیثرویک در اواخر سال ۲۰۱۹ یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های سبز جهان تا به امروز را در منطقه تاریخی و سبز نیوتن سنگاپور احداث کردند. این ساختمان بی‌نظیر که "پردیس" نام دارد متفاوت با ساختمانهای بتنی اطراف مملو از گل‌هایی بسیار زیبا و سرسبز است که از ساختمان آویزان شده‌اند. معماران شرکت هیثرویک با در نظر گرفتن ایده لی کوان یو، بنیانگذار سنگاپور مبنی بر ایجاد "شهری در یک باغ" تلاش کرده‌اند تمام عناصر طبیعی را در ساختمان پردیس به کار گیرند و بهشتی سبز و دوستدار محیط زیست خلق کنند.

پردیس سنگاپور سبکی جدید و منحصر به فرد از زندگی در شهر ارائه می‌دهد؛ پایین‌ترین طبقه آن در فاصله ۲۳ متری از سطح زمین قرار گرفته است و فضای زیرین آن را پوششی سبز مملو از گل‌های زیبای گرمسیری فرا گرفته است. معماران از طریق فاصله دادن پایه‌های سازه از زمین برای ساکنان آن حتی کسانی که در طبقه اول زندگی می‌کنند امکان تماشای چشم‌اندازهای زیبای منطقه تاریخی نیوتن از ارتفاع بالا را فراهم آورده است. هر واحد مسکونی از این آسمان‌خراش شگفت‌انگیز در مرکز خود فضایی سبز دارد که مردم را به چشم‌اندازهای صدف‌مانندی در سه طرف خود، جلو و سمت راست و چپ، هدایت می‌کند. واحدهای آپارتمانی از اندازه‌هایی تقریباً یکسان برخوردار است و هر یک از آن‌ها شامل دو اتاق یک آشپزخانه و سرویس‌ بهداشتی است. پوشش سبز در تمام اطراف ساختمان پردیس به جای نماهای آجری و شیشه‌ای چشم هر بازدید کننده‌ای را به خود خیره نگه می‌دارد.

معماران بریتانیایی در ساخت پردیس سنگاپور تلاش کرده‌اند تمام عناصر طبیعی را به بهترین شکل به کار گیرند تا مصرف انرژی را به حداقل برسانند. پنجره‌هایی بسیار بزرگ نور طبیعی را به داخل ساختمان هدایت می‌کند. کفپوش‌هایی از جنس چوب و دیوارهایی با پوشش سنگی همگی فضای داخلی فضای ساختمان را به گونه‌ای کرده است که ساکنان با زندگی در آن حس بودن در قلب طبیعت را تجربه می‌کنند. پوشش گیاهی ساختمان نیز آن را در مقابل گرما و سرمای شدید حفظ می‌کند و همچنین فضایی عاری از هر گونه آلودگی در اختیار ساکنان قرار می‌دهد.

کد خبر 428180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.