۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
وقوع ۵۰ مورد آتش سوزی در نطنز

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری نطنز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۰ مورد آتش‌سوزی به این واحد گزارش شده است.

غلامرضا جنتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حدود ۵۰ مورد آتش‌سوزی به شماره ۱۲۵ گزارش شده است، اظهار کرد: در دو هفته اخیر ۴۱ مورد آتش‌سوزی مراتع، باغات و زمین‌های زراعی در مناطق شهر نطنز و روستاهای بخش مرکزی به واحد آتش‌نشانی شهرداری نطنز اطلاع داده شده است.

وی افزود: با توجه به گستردگی منطقه و بُعد مسافت جهت پوشش خدماتی این شهرداری، مدتی زمان لازم است تا نیروهای آتش‌نشانی خود را به محل حادثه برسانند.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری نطنز افزود: علی رغم تلاش‌های شبانه روزی آتش نشانان برای مهار و اطفای حریق، تاکنون حدود دو هکتار از مراتع شهر نطنز و بخش مرکزی دچار حریق شده است.

جنتی تصریح کرد: با توجه به اینکه پوشش خدمتی این شهرداری از آخرین روستاهای بخش مرکزی تا شهرک‌های صنعتی شجاع‌آباد و اوره و همچنین اتوبان اصفهان - کاشان و جاده ترانزیت گسترده است، در برخی عملیات‌ها به علت حجم بالا و گستردگی حریق، خودرو آتش‌نشانی در چندین مرحله آبگیری و مجدداً اعزام می‌شود این در حالی است که تعدادی از روستاهای بخش مرکزی نیز مجهز به خودروی آتش‌نشانی است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ بیش از ۲۵۰ مورد حریق باغات، زمین‌های زراعی، مراتع، منازل مسکونی، شهرک‌های صنعتی، حادثه ورود حیوانات موذی به منازل مسکونی، تصادفات جاده‌ای، محبوس شدن افراد در آسانسور، نجات حیوانات در پل‌ها و بالای درختان، گرفتگی دهانه پل‌ها و آبگرفتگی معابر به واحد خدمات شهری شهرداری نطنز اعلام شده است.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری نطنز با بیان اینکه مراتع و منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حریق در ابتدا با حفظ خونسردی کامل با شماره تلفن سه رقمی ۱۲۵ تماس گرفته و گزارش کنند و سپس تا جایی که امکان دارد تا رسیدن نیروهای آتش نشانی از شیوع و گسترش حریق جلوگیری کنند.

کد خبر 428164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.