شیوه جدید برای تولید واکسن کرونا

گروهی از محققان آمریکایی در تلاش هستند با استفاده از ابزار ایمنی درمانی سرطان، واکسن موثری برای محافظت از انسان در برابر ابتلای ویروس کرونا تولید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، پژوهشگران در حال تلاش برای تولید واکسنی مؤثر برای مقابله با این بیماری هستند. محققان بیمارستان فیلادلفیا (CHOP)، ابزارهای مورد استفاده برای ایمنی درمانی سرطان را اصلاح کرده و از آن‌ها برای شناسایی قسمت‌های مختلف ویروس کووید -۱۹ استفاده کردند تا بتوانند واکسن مؤثر این بیماری را تولید کنند.

محققان معتقد هستند تولید واکسن کرونا با استفاده از این روش، علاوه بر محافظت انسان در برابر ابتلای ویروس، باعث ایجاد واکنش پایدار سیستم ایمنی می‌شود. به گفته پژوهشگران دلیل استفاده از ابزارهای ایمنی درمانی سرطان برای هدف قرار دادن ویروس کرونا، این است که ویروس از جنبه‌های زیادی شبیه به سرطان عمل می‌کند. به منظور تشخیص توالی پروتئین‌ها از ابزارهای ایمنی درمانی سرطان استفاده می‌شود تا بتوان کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را هدف قرار داد.

پژوهشگران امیدوار هستند که بتوانند با اصلاح و سازگار کردن این ابزارها، راه را برای تولید واکسنی ایمن و مؤثر هموار کرده و آن را در مقیاس گسترده در اختیار مردم قرار دهند. آن‌ها به منظور افزایش اطمینان از ایمنی و تأثیر واکسن، پارامترهایی را برای شناسایی قسمت‌هایی از ویروس اولویت‌بندی کردند و فهرستی از ۶۵ توالی لیپید ارائه کردند که اگر مورد هدف قرار گیرند، فراهم شدن ایمنی جمعی امکان‌پذیر خواهد شد. پژوهشگران تصمیم دارند در ابتدا این آزمایش را روی موش‌ها انجام دهند تا میزان تأثیر آن مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله "Cell Reports Medicine" منتشر شده است.

کد خبر 428158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.