بیماران کلیوی بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان نیویورک بیش از دیگر بیماران به نارسایی شدید کلیه مبتلا بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به گسترش جهانی بیماری کرونا، یافته‌های محققان در زمینه‌های مختلف می‌تواند پیامدهای مثبتی برای بهبود شرایط سلامت بیماران داشته باشد. گروهی از محققان آمریکایی به منظور تشخیص عوامل خطرناک و مهم بیماری کرونا، داده‌های مربوط به سوابق پزشکی الکترونیکی بیماران بستری شده در مرکز پزشکی دانشکاه کلمبیا (CUIMC) و بیمارستان نیویورک-پرسبیترین (NewYork-Presbyterian) را در دو دوره زمانی بررسی کردند.

این اطلاعات در مورد هزار بیمار مبتلا به بیماری کرونا بود که از تاریخ اول مارس تا پنجم آوریل سال ۲۰۲۰ تحت درمان قرار گرفتند. نتایج بررسی‌های محققان نشان داد ۳۴ درصد بیماران مورد مطالعه به نارسایی حاد کلیوی مبتلا بودند، اما این آمار در چین و ایالت واشنگتن به ترتیب ۱۵ و ۱۹ درصد گزارش شده است. علاوه بر این حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا که در آی سی یو بستری بودند نیز از نارسایی حاد کلیوی رنج می‌برند.

نتایج این پژوهش دو بازه زمانی مهم را نشان می‌دهد؛ این دو دوره روزهای سوم و چهارم و یا روز نهم پس از آغاز علائم بیماری را شامل می‌شود. بررسی وضعیت بیماران در این مطالعه ۶ روز طول کشید. بیماران تحت نظر در این مطالعه که در آی سی یو بستری بودند، دوره درمان ۲۳ روزه داشتند درحالی که این دوره زمانی برای بیماران چینی تنها هشت روز بود؛ نرخ مرگ و میر بیماران در این مطالعه مشابه بیماران کشورهای دیگر بود.

نتایج این مطالعه در مجله "Medical Journal" منتشر شده است.

کد خبر 428157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.