باران کاروانسرای تاریخی شاه عباسی را تهدید می‌کند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: امجموعه ارزشمند کاروانسرای تاریخی شاه عباسی براثر بارش‌ها و نفوذ رطوبت در حال تخریب بوده و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایمنا، رحیم خستو در نطق پیش از دستور نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: در کشور چهار تا پنج کاروانسرا مانند کاروانسرای شاه عباسی کرج وجود دارد، هرچند این مجموعه در سال‌های گذشته مرمت و بازسازی شده اما اکنون به علت بارش‌ها و نفوذ رطوبت در وضعیت تخریبی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اختلافاتی بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و بهره بردار کاروانسرای شاه عباسی هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه مجموعه میراث فرهنگی البرز این اراده را دارد تا کاروانسرای شاه عباسی کرج را در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار دهد، گفت: اما در ابتدا باید تکلیف بهره بردار کنونی آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه از استانداری البرز تقاضا می‌شود که برای تعیین تکلیف بهره بردار این مجموعه و رفع مشکلات حادث شده در کاروانسرا به میراث فرهنگی استان کمک کند، ادامه داد: شهرداری کرج بابت تأسیسات ایجاد شده در کاروانسرای شاه عباسی حدود ۲۵ میلیون تومان طلب دارد، عنوان کرد: در این میان نیز شهرداری می‌تواند کمک کند.

خستو با اشاره به اینکه وجود ایستگاه تاکسی در مجاورت کاروانسرای شاه عباسی با کارکرد فرهنگی آن سنخیتی ندارد، گفت: اگر خط تاکسی‌ها از آن نقطه جابه‌جا شود بهتر است، از طرفی شب‌ها نیز برخی معتادان در محدوده کاروانسرا حضور پیدا می‌کنند که به این مورد نیز باید رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر مکان مناسبی مانند بازارچه برای فعالیت هنرمندان صنایع دستی در کرج وجود ندارد، گفت: اکنون تعدادی از هنرمندان این شهر در کاروانسرای شاه عباسی کرج با در اختیار گرفتن غرفه‌هایی مستقر هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی شورای شهر کرج؛ رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج با اشاره امروزه در میان تغییر فناوری در جهان، نگاه‌ها به سمت هنر و کارهای هنری پیش می‌رود، افزود: ایران سرآمد تولید صنایع دستی است و کرج نیز با وجود تعداد زیادی هنرمند و کارگاه‌های تولید صنایع دستی قابلیت تبدیل به پایتخت هنری ایران را دارد.

کد خبر 428154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.