انعقاد ۱۰۲۶ قرارداد عمرانی در دو سال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه مجموع قراردادهای عمرانی منعقد شده در دو سال گذشته یک هزار و ۲۶ مورد به مبلغ ۷۶۹ میلیارد تومان بوده است، گفت: رشد ۴۰ درصدی بودجه عمرانی شهر در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده عزم عمرانی شهرداری بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در پنجاه و نهمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از توسعه گران شهر، ضمن اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر اظهار کرد: طرح حلقه حفاظتی شهر به طول ۷۸.۲ کیلومتر که از شهر اصفهان و چند شهر اطراف عبور می‌کند، در سال ۸۹ تصویب شد، اما تصمیم گیری برای اجرای آن در این دوره مدیریت شهری در سال ۹۷ انجام و پروژه کلید خورد.

وی با بیان اینکه احداث شش کیلومتر مسیر در ادامه بلوار فرزانگان و اتصال آن به بلوار معلم یک انقلاب عمرانی در مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری ایجاد کرد، افزود: بیش از ۲۵ سال در این نقاط شهر معضل تردد خودروهای سنگین، شهروندان را آزرده خاطر کرده بود که با اجرای بخشی از این رینگ در مناطق ۱۴ و ۱۰ این مشکل برطرف شد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری شش کیلومتر مسیر ادامه بلوار فرزانگان، یک و نیم کیلومتر در منطقه چهار و تقاطع آفتاب را در راستای اجرای رینگ چهارم اجرایی کرد، گفت: بودجه عمرانی شهر در سال ۹۷، دو هزار و ۵۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ به دو هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: رشد ۴۰ درصدی بودجه عمرانی شهر در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ نشان دهنده عزم عمرانی شهرداری بود.

مظفر با بیان اینکه در سال ۹۷ مبلغ قراردادهای تحویل موقت ۱۷۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: این مبلغ در سال ۹۸ به ۲۲۶ میلیارد تومان افزایش یافت که نشان از رشد ۳۰ درصدی دارد.

وی در خصوص پروژه‌هایی که در دو سال اخیر تکمیل و تحویل شده است، اظهار کرد: پروژه‌های مربوط به آسفالت معابر ۱۶۸ قرارداد با ۵۰ میلیارد تومان، ۲۲ پروژه اماکن ورزشی به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان، ۱۹ پروژه بهبود بافت قدیمی با ۹.۲ میلیارد تومان، پارک و فضای سبز ۴۳ پروژه با ۱۴.۵ میلیارد تومان، هشت پروژه پارکینگ به مبلغ ۱۰.۲ میلیارد تومان، ۴۷ پروژه پیاده رو سازی به مبلغ ۱۸.۷ میلیارد تومان، تأسیسات آب رسانی ۳۶ پروژه به مبلغ ۳۱.۶ میلیارد تومان، ۲۰ پروژه تقاطع و پل به مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان، ۱۹ پروژه خیابان سازی به مبلغ ۳۵ میلیارد تومان، ۳۲ پروژه ساختمان اداری و تجاری به مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان، در بخش ساماندهی و جدول گذاری ۱۴۹ پروژه به مبلغ ۲۲.۵ میلیارد تومان، سرویس بهداشتی و آبنما ۳۲ پروژه به مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان، ۱۸ پروژه مراکز فرهنگی به مبلغ ۹.۱۰ میلیارد تومان و ۲۵ پروژه مناسب سازی به مبلغ ۳.۲ میلیارد تومان بوده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: از جمله پروژه‌های مهم تحویل شده در سال ۹۷ و ۹۸ می‌توان به پیاده راه سازی چهارباغ، دوربرگردان شهید بالایی، احداث پارک جنگلی روح‌الامین، پارک پردیس هنر، سالن ورزشی ناصرخسرو، پل مترو ادامه خط یک در میدان استقلال، احداث تصفیه خانه فاضلاب شاهین شهر و خط انتقال آب به طول ۱۸ کیلومتر در منطقه ۱۲، پیشرفت ۱۲ درصدی در پروژه مرکز همایش‌ها، پایانه مسافربری مجاور ایستگاه مترو صفه و عاشق آباد، مجموعه ورزشی مادر و کودک، تقاطع روح‌الامین، خیابان هفت تیر، پارک شهید اشرفی اصفهانی، تعریض پل آقارب‌پرست و مرکز فرهنگی دکتر کتابی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ مبلغ قراردادهای منعقد شده برای اجرای پروژه‌های عمرانی ۴۶۸ قرارداد به مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان بوده است، افزود: در سال گذشته این تعداد به ۵۵۸ قرارداد به مبلغ ۵۵۶ میلیارد تومان رسیده است.

مظفر خاطرنشان کرد: مجموع قراردادهای منعقد شده در دو سال گذشته ۱۰۲۶ قرارداد عمرانی به مبلغ ۷۶۹ میلیارد تومان بوده است.

وی از جمله پروژه‌های مهم فعال در شهر را شامل ادامه پروژه‌های مرکز همایش‌ها، مجموعه تجاری زرین در میدان امام علی (ع)، ادامه پروژه حلقه حفاظتی شهر، حدفاصل تقاطع آفتاب تا تقاطع شهید سردار سلیمانی به طول هفت کیلومتر عنوان کرد و گفت: امیدواریم با حمایت شهردار و شورای شهر تا مهرماه سال آینده بخشی از حلقه حفاظتی شهر از کیلومتر صفر تا کیلومتر ۹ افتتاح و بهره‌برداری شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان افزود: پروژه‌هایی همچون تقاطع بلوار رضوان، میدان شهدای هسته‌ای، سالن گلستان شهدا و خیابان کمکی ارتش تا نیمه اول امسال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 428152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.