تعامل و همکاری مدیریت شهری با انبوه سازان/پروژه‌ای در شهر تعطیل نشده است

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در شهرداری اصفهان علاوه بر تأمین هزینه‌های جاری شهر، پروژه‌های عمرانی نیز فعال بوده و هیچ‌کدام رو به تعطیلی نرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طهرانی در پنجاه و نهمین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا» با حضور جمعی از توسعه‌گران شهر، اظهار کرد: جلسات هم اندیشی با انبوه‌سازان بسیار تأثیرگذار بوده است و هدف از تشکیل آن مطرح شدن صحبت‌های یک طرفه نیست بلکه به معنای گفت و گوی دو طرفه است.

وی با بیان اینکه ساختن شهر بر عهده شهرداری نیست بلکه بر عهده مردم و انبوه سازان است، افزود: شهرداری در قبال شهر مسئولیت‌هایی دارد و انبوه سازان نیز مسئولیت‌های متفاوت دیگر که با هم‌اندیشی و برگزاری این جلسات خروجی مؤثر آن برای مردم ملموس و مشهود خواهد بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: به شهر به عنوان موجودی زنده نگاه می‌کنیم که باید در تمام ابعاد رشد و توسعه داشته باشد؛ البته مباحث عمومی بر عهده شهرداری است.

وی گفت: به فعالیت انبوه‌سازان به عنوان کار اقتصادی صرف نگاه نمی‌کنیم چرا که مدل و نحوه زندگی تغییر کرده و این موضوع در تمام ابعاد نمایانگر است.

طهرانی تصریح کرد: با وجود شرایط رکودی که به دلیل شیوع کرونا در کشور حاکم شد به عنوان مدیریت شهری گزینه‌های مختلفی را مد نظر قرار داده‌ایم تا چنانچه شیوع این بیماری ادامه یافت بدانیم چه اقداماتی باید انجام دهیم.

وی با بیان اینکه طرح تشویقی ساخت و ساز ماحصل جلسه ستاد اقتصادی کرونا در شهرداری بود، گفت: در این طرح راه حل های زیادی برای ایجاد شرایط آسان در امر ساخت و ساز بررسی شد چرا که روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری شهر نیاز است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به کمک انبوه‌سازان و متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی بخشی از بودجه خود را تأمین کرد، افزود: این مهم یک موفقیت است چرا که معتقدیم اگر در اجرای پروژه‌ها تأخیر داشته باشیم، راه اندازی مجدد آنها دو برابر هزینه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در شهرداری اصفهان علاوه بر تأمین هزینه‌های جاری شهر، پروژه‌های عمرانی نیز فعال بوده و هیچکدام رو به تعطیلی نرفته است.

طهرانی بهترین رویکرد و اقدام شهرداری را استفاده از نظرات انبوه‌سازان دانست و گفت: شهرداری در راستای تعامل و همکاری با سرمایه گذاران و انبوه سازان از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کد خبر 428148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.