سهم ۳۰ درصدی بخش ساختمان در اقتصاد کشور/آغاز حفاری جبهه غربی خط دو مترو تا دو ماه آینده

شهردار اصفهان با بیان اینکه سهم بخش ساختمان در اقتصاد کشور ۳۰ درصد است، گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد از عرصه فعالیت‌ها و بودجه‌ها به بخش ساختمان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در پنجاه و نهمین نشست هم اندیشی «اصفهان فردا» با حضور جمعی از توسعه گران شهر، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت در این دوره مدیریت شهری مبنای فعالیت‌ها را بر اساس هم فکری و هم‌اندیشی با مردم گذاشتیم که البته بیشترین هم اندیشی با معتمدان محلی بوده و دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در مسیرهایی که موفقیت‌هایی به دست آمده، مبتنی بر نگاه مردم حرکت کرده‌ایم، افزود: امروز پنجمین جلسه با انبوه‌سازان شهر در این دوره فعالیت مدیریت شهری برگزار می‌شود و معتقدیم مشکلات را می‌توان در گفت و گو با سرمایه گذاران و انبوه سازان رفع کرد.

شهردار اصفهان با اشاره به بسته‌های تشویقی ساخت و ساز اظهار کرد: تا پایان امسال روند ارائه بسته‌های تشویقی ادامه پیدا خواهد کرد مگر اینکه بر اساس نظر سرمایه گذاران در مقطعی از زمان برنامه‌ریزی دیگری صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای صدور پروانه ساختمانی ۲۰ درصد مبلغ را از سرمایهگذران دریافت و مابقی را به صورت اقساط دریافت می‌کنیم.

نوروزی با بیان اینکه بر اساس بسته تشویقی ساخت و ساز ویژه سرمایه گذران، انبوه‌سازان و شهروندان اصفهانی فرصت دریافت پروانه ساختمانی تا ۱۵ خرداد ماه امسال با نرخ پایه سال ۹۸ بود، گفت: تخفیف ویژه جهت صدور گواهی پایان کار تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای تأمین مالی، اوراق مشارکت و سرمایه گذاری مراجعاتی به معاون رئیس‌جمهور و مدیران عامل بانک‌ها در تهران داشتیم که در این جلسات از شهرداری اصفهان به دلیل پایبندی به تعهدات مالی قدردانی شد.

شهردار اصفهان افزود: در آغاز این دوره مدیریت شهری بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه در سال جاری به شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته و البته این به معنای تورم نیست.

نوروزی با بیان اینکه حجم آسفالت سال ۹۷، ۸۰ هزار تن بوده که در سال گذشته به ۲۵۰ هزار تن مصرف آسفالت رسیده است، گفت: حجم خاکریزی در پروژه‌ها در سال ۹۷، ۲۰۰ هزار تن بوده که به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن در سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه ادامه بلوار فرزانگان اظهار کرد: این پروژه به دلیل شرایط ایجاد شده براثر شیوع ویروس کرونا بدون برگزاری آئین افتتاح، مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ همچنین پل آفتاب که قرار بود ظرف مدت ۱۸ ماه اجرا شود و البته به مردم قول ۱۰ ماهه داده بودیم، سه روز قبل از ۱۰ ماه خاتمه پیدا کرد.

دمیدن جان دوباره به پروژه‌های شهر

شهردار اصفهان از پیشرفت ۵۹.۴ درصدی پروژه مجموعه پل‌های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: پروژه اجلاس که در دوره قبل زمین‌گیر شده بود و بدهی‌های کلان داشت را جانی دوباره بخشیدیم، بدهی‌های پروژه را تسویه و فعالیت آن را روی ریل اجرا قرار دادیم.

وی ادامه داد: جلسات هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف در رفع مسائل و مشکلات بسیار تأثیرگذار بوده و تعاملی بسیار خوب نهادینه شده است.

نوروزی با بیان اینکه پروژه گلستان شهدا در این دوره اجرایی شد و از حجم آزادسازی آن تنها دو مغازه باقی مانده است، تصریح کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان در پروژه گلستان شهدا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی در شهر انجام شده است، اظهار کرد: سال گذشته میزان آرماتوربندی در پروژه‌های عمرانی نسبت به سال ۹۷ شش برابر شد و میزان بتن‌ریزی در سال گذشته هفت برابر سال ۹۷ بود.

احداث ۱۰ ایستگاه طی دو سال

شهردار اصفهان با اشاره به احداث مترو اصفهان، تصریح کرد: احداث خط یک مترو با ۲۰ ایستگاه ۱۸ سال به طول انجامید در حالی که در مدت دو سال ۱۰ ایستگاه خط دو مترو در مرحله اجرایی قرار گرفت و تاکنون بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت در خط دو مترو از دو جبهه با سه TBM در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای یک کاترهد در حال انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا هستیم.

نوروزی افزود: خط دو مترو با شیوه‌ای خاص در حال احداث است و TBM تا دو ماه آینده حرکت خود را از جبهه غربی آغاز می‌کند.

وی از راه اندازی خط تراموا در اصفهان برای نخستین‌بار در کشور و در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: مقرر شده ۲۰ درصد از پروژه تراموا را قرارگاه خاتم الانبیا تأمین کند و مابقی را شهرداری، پروانه، تراکم و زمین دهد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: نشان می‌دهیم که اصفهانی‌ها منسجم و فارغ از مسائل قومی و سیاسی گردهم آمده و برای تأمین منافع مردم نهایت همکاری و تلاش دارند.

وی از سرمایه گذاران درخواست کرد: انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند تا در اولین فرصت رصد و پیگیری شود.

افزایش ۳۰ درصدی اتمام پروژه‌ها موفقیت بزرگ مدیریت شهری

نوروزی افزایش ۳۰ درصدی اتمام پروژه‌ها در سال ۹۸ را موفقیت بزرگی دانست و تأکید کرد: افزایش ۳۰ درصدی تعداد پروژه‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز کاری بزرگ و قابل تقدیری است.

وی اظهار کرد: از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مناطق در سال جاری، ۳۵ درصد درآمد مناطق ۱۵ گانه به میزان یک هزار میلیارد تومان حاصل شده که ناشی از صدور پروانه ساختمانی بوده است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه رینگ چهارم تأکید کرد: احداث این رینگ کار ساده‌ای نبود چرا که باید آزادسازی به طول سه کیلومتر در ۷۰ متر حد فاصل پل شهید سلیمانی تا پل آفتاب انجام می‌شد، گفت: چهار کیلومتر از مسیر باقیمانده که باید ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شود.

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری باید به عدد ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد، گفت: هزینه‌های شهر افزایش یافته، اما شهرداری سود سرمایهگذران را منفعت و سود خود می‌داند.

نوروزی ادامه داد: تلاش می‌کنیم شش هزار میلیارد تومان بودجه سال‌جاری را محقق کنیم در حالی که تنها ۲۹ درصد آن مربوط به هزینه‌های جاری بوده و ۷۱ درصد آن باید صرف آبادانی شهر شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد اقتصاد کشور بر پایه ساختمان است، گفت: ۱۲۰ هزار میلیارد از عرصه فعالیت‌ها و بودجه‌ها به بخش ساختمان اختصاص دارد که امیدواریم سهم اصفهان افزایش یابد؛ بی‌شک اگر این اتفاق بیفتد در ۲۶۰ تا ۳۰۰ صنعت تحول ایجاد کرده‌ایم.

نوروزی با اشاره به پروژه مرکز همایش‌ها تصریح کرد: برای بخش هتل و تجاری این پروژه نیاز به کمک بهره‌بردار داریم، زیرا معتقدیم باید بهره‌برداری خوبی از این پروژه داشته باشیم چرا که یک پروژه مهم و حیاتی برای شهر به شمار می‌رود.

کد خبر 428147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.