تشدید مقابله با سد معبر در خوانسار

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری خوانسار گفت: یگان حفاظت معابر شهرداری خوانسار مشتمل بر یک اکیپ سه نفره رفع سد معبر است که همه روزه و حتی در ایام تعطیل مشغول انجام وظیفه است.

محسن جاپلقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به رسالت شهرداری در حفاظت معابر و رفع سد معبر در شهر خوانسار، اظهار کرد: در بحران شیوع ویروس کرونا نظارت یگان حفاظت معابر شهرداری خوانسار افزایش یافت به طوری که تنها در یک روز بیش از ۲۵ مورد رفع سد معبر انجام شد و مجموعاً در دو ماه شیوع ویروس کرونا بیش از ۶۰ مورد سد معبر رفع شد.

وی افزود: در بحران بیماری کرونا جمعی از کسبه شهر به صورت داوطلبانه به جمع‌آوری اجناس از سکوها و پله‌های مقابل واحد صنفی خود اقدام کردند.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری خوانسار تصریح کرد: یگان حفاظت معابر شهرداری خوانسار مشتمل بر یک اکیپ سه نفره رفع سد معبر است که همه روزه و حتی در ایام تعطیل مشغول انجام وظیفه هستند.

جاپلقی تصریح کرد: شهرداری خوانسار در اجرای تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۶ اقدام به تدوین آئین‌نامه اجرایی ماده قانونی فوق‌الذکر کرد که پس از حدود دو ماه آئین‌نامه مذکور آماده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و از ۱۶ مهر همان سال توسط شهرداری خوانسار اجرا شده است.

وی افزود: ابتدا برخی کسبه در مقابل اجرای این طرح مقاومت می‌کردند، اما اکنون پس از گذشت ۳۰ ماه از زمان آغاز اجرای این طرح تخلفات سد معبر در شهر خوانسار نزدیک به صفر رسیده و تقریباً می‌توان گفت پدیده نامناسب سد معبر را در شهر خوانسار نداریم.

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری خوانسار گفت: در ایام شیوع کرونا گشت مشترکی با نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت، اتاق اصناف و شهرداری در سطح شهر انجام شد و تذکرات لازم برای جمع‌آوری اجناس موجود بر روی پله‌های مقابل مغازه‌ها به کسبه داده شد و در موارد بسیار محدود سرپیچی از قانون، تذکر داده شد.

جاپلقی یادآور شد: در شهر خوانسار پدیده دستفروشی انگشت شمار است، اما همین تعداد بسیار محدود نیز به دنبال شیوع کرونا برای حفظ سلامتی خود و شهروندان فعالیت نداشتند.

کد خبر 428136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.