کمتر از ۱۰ درصد شهروندان خرم آباد عوارض پرداخت می‌کنند

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: در شرایط موجود ساخت و ساز به نزدیک صفر رسیده و با توجه به مشارکت کمتر از ۱۰ درصدی شهروندان در پرداخت عوارض باید بگوییم که شهرداری خرم‌آباد شرایط خوبی ندارد.

به گزارش ایمنا، اردشیر دریکوندی، با بیان اینکه وضعیت درآمدی شهرداری خرم آباد خوب نبوده و این شرایط با شیوع کرونا بدتر نیز شده، اظهار کرد: با آغاز فعالیت پنجمین دوره شورای شهر، شهرداری ۳۰۰ میلیارد بدهی داشت و سال اول شورای پنجم نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت کردیم.

وی افزود: سال دوم فعالیت به سیل خوردیم و شهرداری و شهروندان خسارتی متحمل شدند و سال بعد نیز با کرونا مواجه شدیم.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد یا تاکید بر اینکه زمینه مشارکت مردم در بحث پرداخت عوارض باید بهتر شود، ادامه داد: در شرایط موجود ساخت و ساز به نزدیک صفر رسیده و با توجه به مشارکت کمتر از ۱۰ درصدی شهروندان در پرداخت عوارض باید بگوییم که شهرداری خرم‌آباد شرایط خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه در گذشته به فکر درآمد پایدار برای شهرداری نبوده‌اند، تصریح کرد: هر وقت مشکل مالی وجود داشته، بخشی از املاک شهرداری به فروش می‌رفته و در واقع شهرفروشی شده است.

دریکوندی اضافه کرد: این کار خیلی به شهرداری لطمه زده، املاک کم شده و برای جلوگیری از شهر فروشی باید به فکر درآمد پایدار باشیم.

کد خبر 428121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.