به گزارش ایمنا، علیرضا قنادان در مورد وضعیت نوسازی تاکسیها در سال جدید گفت: بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته و توافقات انجام شده با شرکت خودروساز، نوسازی تاکسیهای فرسوده در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسی به عنوان یکی از اولویتهای سازمان تاکسیرانی در سال جاری پیگیری میشود، افزود: در اجرای این مهم با مشکلاتی مواجه هستیم به گونهای که در حال حاضر درگیر ورود ۵۰۰ تاکسی نوسازی شده در انتهای سال ۹۸ به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه در اسفندماه سال گذشته خودروساز حدود یک هزار تاکسی تحویل داد که نیمی از آنها یعنی حدود ۵۰۰ دستگاه متعلق به شهر تهران بود، گفت: مراکز شماره گذاری در پی شیوع کرونا در اسفندماه سال قبل تعطیل شدند و این خودروها مشمول ضوابط شمارهگذاری سال ۹۹ شدند.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری، بنا به مصوبه هیئت دولت، خودروسازان باید الزامات استاندارد یورو ۵ را بر روی خودروهای خود از جمله تاکسی رعایت کنند و مراکز شماره گذاری نیز تنها به شرط رعایت الزامات این استاندارد و دریافت تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به صدور پلاک تاکسیها میکنند؛ این در حالی است که قبل از عید مراکز شماره گذاری تعطیل بودند و به همین دلیل تاکسیهای تحویلی سال گذشته که دارای استاندارد یورو ۴ هستند مشمول مقررات جدید شده و برای شماره گذاری مشکل دارند.
وی ادامه داد: این ۱۰۰۰ تاکسی در حالی معطل ماندهاند که در سال گذشته تکمیل وجه کرده و ایران خودرو نیز شماره شاسی آنها را ثبت کرده است و تنها منتظر صدور پلاک بودیم که مراکز شماره گذاری به دلیل کرونا تعطیل شد.
قنادان افزود: در حالی اعمال مقررات یورو ۵ برای شماره گذاری این تاکسیها به مراکز شماره گذاری ابلاغ شده که تاکسیهای تولید شده امکان ارتقا استاندارد ندارند و در پارکینگهای ایران خودرو خاک میخوردند.
قنادان تصریح کرد: برای حل این مشکل مکاتباتی با ذینفعان مختلف در دولت داشتهایم تا راه حلی برای رفع این مشکل پیدا شود؛ چراکه راننده تاکسی پولش را واریز کرده اما خودرویی ندارد و ارتقا کیفیت خودروها هم به یک دفعه نمیشود.
وی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و قول مساعد وی برای رفع این مشکل گفت: شهرداری تهران در اجرای الزامات زیست محیطی هیچ مشکلی ندارد، اما در بحث تاکسیهای تولید شده باید به این نکته تأکید کنم که رانندگان تاکسی در این بازه زمانی خودروی خود را اسقاط کرده و حتی شماره شاسی تاکسی نیز به نام آنها حک شده و مالک تاکسی مشخص است.
منبع: ایسنا
نظر شما