درآمد هزار میلیارد تومانی مناطق شهرداری اصفهان از بسته ساخت‌وساز

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعمال بسته تشویقی ساخت‌وساز باعث ایجاد جریان اقتصادی در دل شهر خواهد شد زیرا با رونق ساختمان سازی بسیاری از مشاغل رونق مجدد می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی، در یک برنامه زنده رادیویی با بیان اینکه سال گذشته ۹۶ درصد بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان محقق شد، اظهار کرد: بهمن ماه سال گذشته بودجه سال ۹۹ به ارزش شش هزار میلیارد تومان به تصویب شورای شهر رسید و برای تحقق آن برنامه مدیران مناطق و چگونگی تحقق آن بررسی شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مشارکت سرمایه گذاران در تعریف پروژه‌های در دست احداث مدیریت شهری، افزود: در شرایطی که با افزایش چشمگیر هزینه‌ها روبه‌رو هستیم، برآورد شورای شهر این بود که با تسهیل شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران و برای اداره مطلوب‌تر شهر، لازم است بودجه‌ای به میزان شش هزار میلیارد تومان تصویب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم انتظار بالایی برای کیفیت زندگی در اصفهان داشته و به دنبال مسیر تعالی هستند، تصریح کرد: در وهله اول این شهروندان هستند که برای ارتقای سطح زندگی در شهر نقش‌آفرینی می‌کنند و در بخش دیگر باید منابعی به سمت شهر سرازیر شود که تحقق‌پذیری بودجه شهرداری را به بیشترین حد ممکن برساند.

وی اضافه کرد: اگر مردم را با افزایش قیمت پروانه ساختمانی به زحمت انداختیم دلیل آن وجود تورم و رکود ناشی از شیوع کرونا در شهر بود بنابراین یکی از تدابیر مالی مدیریت شهری در این شرایط اقتصادی، وضع بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز بود که به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: بر اساس این بسته تشویقی در دو ماهه ابتدایی اجرای طرح، ۱۰۰ درصد و دو ماه بعد ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود و تا پایان سال ۱۰ درصد با بازه‌های زمانی دو ماهه از میزان این تخفیف کاسته خواهد شد؛ البته اگر مردم هزینه خود را به‌طور نقدی پرداخت کنند ۲۰ درصد دیگر نیز تخفیف می‌گیرند.

وی با بیان اینکه اعمال تخفیف ۱۰۰ درصدی برای افرادی بود که روزهای پایانی سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، امکان مراجعه به شهرداری را نداشتند، ادامه داد: این سیاست تشویقی موجب شد بسته‌های ساخت‌وساز برخلاف سال‌های گذشته عمل کرده و هر شهروندی زودتر به شهرداری‌ها مراجعه کند از تشویق بیشتری برخوردار می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز دوره جدید اعمال بسته تشویقی ساخت‌وساز که شامل ۵۰ درصد تخفیف می‌شود، گفت: تا پایان دوره بسته تشویقی ۱۰۰ درصدی، ۳۵ درصد بودجه مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان محقق شده به عبارتی یک هزار میلیارد تومان از این طریق درآمد کسب شده است که این عدد اقدامی هنرمندانه در شرایط اقتصادی سال جاری محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این بسته تشویقی باعث ایجاد جریان اقتصادی در دل شهر خواهد شد زیرا با رونق ساختمان سازی بسیاری از مشاغل رونق مجدد می‌گیرند، ادامه داد: افزایش قیمتی که ذکر شد بیشتر شامل انبوه سازان است که این افزایش مشکلی را از نظر هزینه ساخت و ساز برای آن‌ها به‌وجود نخواهد آورد.

کد خبر 427979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.