۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در شهر کرمانشاه فعال است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه از فعالیت بیش از ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در سطح شهر خبر داد.

محسن ارجمندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصلی‌ترین دلیل حجم ترافیک در شهر کرمانشاه عدم امکان اجرای طرح محدوده زوج و فرد در هسته مرکزی شهر و عدم استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل شرایط بیماری کرونا است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار وسیله نقلیه در شهر کرمانشاه فعال است که به صورت صعودی به آن افزوده می‌شود و در کنار این افزایش خودرویی، فرهنگ ترافیک نامناسب نیز یکی از عوامل ایجاد ترافیک می‌باشد.

وی زمانی در خصوص ساعات و معابر پرتردد و شهر کرمانشاه بیان داشت: با توجه به سفرهای درون شهری ساعات پیک ترافیک در بین بازه زمانی ۶ و ۳۰ الی ۷ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۱ و ۳۰ الهی ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر ۱۶ الهی ۱۸ عصر و بیشترین بار ترافیکی سطح شهر در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۰ است و می‌توان از محدوده مرکزی شهر (بازار) - خیابان شریعتی- بلوار گل‌ها (مسکن) محدوده بلوار نوبهار- تقاطع کارگر -میادین آزادی آزادگان و سپاه و تقاطع شهید سلیمانی به عنوان معابر پرتردد و پرترافیک نام برد.

وی با اشاره به تأثیر بیماری کرونا بر ترافیک در سال گذشته در شهر کرمانشاه گفت: در سال گذشته با شیوع بیماری کرونا میزان ترافیک و معابر سطح شهر بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است اما در حال حاضر میزان ترافیک با توجه به عدم استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل توسط شهروندان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

ارجمندی در پاسخ به وضعیت ترافیکی کارگاه‌های عمرانی فعال در سطح شهر گفت: در محیط‌های کارگاهی سطح شهر نظیر تقاطع شهید سلیمانی و چهار راه بسیج با توجه به شرایطی که به وجود آمده با مدیریت ترافیک و ایجاد مسیر انحرافی وضعیت ترافیک به شرایط مطلوب نزدیک شده است.

وی در پایان گفت: بیشترین تخلف در معابر پر تردد سطح شهر کرمانشاه مشکل پارک دوبل و عدم رعایت سرعت مجاز است.

کد خبر 427946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.