تحقق ۸۰ درصد بودجه درآمد شهرداری اصفهان از پنج ردیف درآمدی

رییس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته ۸۰ درصد بودجه درآمدی شهرداری از محل پنج ردیف درآمدی شامل عوارض بر مازاد تراکم، منابع حاصل از تامین مالی(اوراق مشارکت) و قانون مالیات برارزش افزوده، تبدیل دارایی‌ها برای فروش یا واگذاری و وام دریافتی از بانک‌ها حاصل شده است.

محمد مهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمام منابع یک سازمان از جمله منابع انسانی، بودجه‌بندی، سیاست گذاری و فناوری اطلاعات باید در راستای استراتژی‌ها قرار گیرد.

وی افزود: به این منظور در یک سازمان استراتژی محور، سازمان از طریق رهبری مدیریت ارشد برای تحول بسیج می‌شود و در این راستا گفته شده که باید سازمان را در جهت تحقق استراتژی همسو کنید.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان درباره برنامه‌ریزی در ارتباط با موضوع‌های اقتصادی شهرداری گفت: منابع درآمدی شهرداری شامل درآمدهای ناشی از عوارض عمومی، اختصاصی، بهای درآمد و خدمات مؤسسات انتفاعی شهرداری، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال، کمک‌های اهدایی دولت و سازمان‌های دولتی، هدایا و دارایی‌ها و سایر منابع تأمین اعتبار شهرداری است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۰ درصد بودجه درآمد شهرداری از محل عوارض بر مازاد تراکم، منابع حاصل از تأمین مالی (اوراق مشارکت)، درآمد حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده، تبدیل دارایی‌ها برای فروش یا واگذاری و وام دریافتی از بانک‌ها حاصل شده است، اظهار کرد: ۷۴ درصد هزینه‌کردهای شهرداری در زمینه‌های حمل و نقل همگانی، شبکه معابر و آسفالت، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اقساط وام و کارمزد، حقوق و دستمزد و فضای سبز است.

توکلی ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۹۸ بیشترین درصد قرار داده شده در بودجه مصوب از محل عوارض بر مازاد تراکم بوده است.

وی گفت: قیمت تمام شده بالای خدمات، نبود ارتباط کامل میان برنامه راهبردی و هزینه‌کردها  در شهر و موضوع تناقض بین کیفیت درآمد و کیفیت هزینه از جمله مشکلات مهم شهرداری در حوزه هزینه‌ها است.

کد خبر 427934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.