شهرها به تقویت ورزش باستانی توجه کنند

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سزاوار است به ورزش باستانی در شهرها پرداخته شود و نهادهای ذی‌ربط نسبت به تقویت فرهنگ پهلوانی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا علیزاده امامزاده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: کشتن نفس اماره و تلاش برای رضای خدا در راه دین سبب شد مولای متقیان امام علی (ع) نماد بزرگی و جوانمردی دنیا باشد و ۱۷ شوال هر سال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شود.

وی افزود: پهلوانی در ایران از خصلت‌های ماندگار و دیرین است و ریشه در باورهای اسلامی ما نیز دارد و نام پهلوانان بسیاری در تاریخ این سرزمین ثبت شده است. سزاوار است به ورزش‌های باستانی در شهرها پرداخته شود و نهادهای ذی‌ربط نسبت به تقویت فرهنگ پهلوانی و سیره امیر مؤمنان و تقویت جایگاه ورزش‌های زورخانه‌ای و سرمایه گذاری در این خصوص اهتمام جدی انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی گفت: یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت‌ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست که به سادگی با رجوع به آمار صنایع دستی کشورها به روحیه مردم آن کشورها می‌توان پی برد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی‌های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله و معرفی می‌شود، ادامه داد: برای بهتر شدن صنعت صنایع دستی باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود. صنایع دستی می‌تواند در صورت سرمایه گذاری بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.

علیزاده امامزاده گفت: صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است. صنایع دستی، سفیران فرهنگی یک قوم و قبیله‌اند که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمی‌کشند.

کد خبر 427890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.