درخواست شهردار نیویورک از شهرهای جهان

مقامات ارشد نیویورک در تلاشند با پیروی از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، خیلی سریع بحران کرونا را از پای درآورند و از آن به عنوان الگویی برای بهبود کیفیت زندگی شهری و ایجاد فرصت‌های برابر برای شهروندان در آینده بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان ملل متحد طرحی برای ایجاد شهرهای پایدار ارائه داده است و رسیدن به اهدافی نظیر کاهش فقر و گرسنگی، افزایش سلامت و رفاه، ارتقای کیفیت آموزش و ایجاد برابری جنسیتی تا سال ۲۰۳۰ را برای شهرها ضروری دانسته است. شیوع ویروس کرونا حقایق و بی‌عدالتی‌های زیادی را در دنیای اطراف آشکار کرده است؛ در کلانشهر نیویورک، نابرابری‌های نژادی و طبقاتی بیش از قبل به تصویر کشیده شده است و پیامدهای متفاوتی را برای مردم مختلف همراه داشته است. مدارس و مراکز تجاری تعطیل شده است و بسیاری از افراد نیازمند را در شرایطی بسیار وخیم‌تر از دوران قبل از شیوع کرونا قرار داده است. از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نیویورک، نرخ مرگ و میر در میان سیاه‌پوستان حدود ۲۳ نفر و در میان افراد سفید پوست حدود ۱۰ نفر است.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک قصد دارد با پیروی از طرح "اهداف توسعه پایدار" که توسط سازمان ملل متحد برای ایجاد شهرهایی عاری از فقر و گرسنگی و مملو از بهداشت، سلامت، رفاه، کیفیت آموزش و برابری جنسیتی ارائه شده است، پس از پایان بحران کرونا شهری عادلانه‌تر از قبل ایجاد کند. بلازیو پیش از این نیز اقدامات زیادی را برای کاهش فقر در پیش گرفته و هزینه زیادی را در این زمینه صرف کرده است. شهردار نیویورک متعهد شده است که تا سال ۲۰۳۰ هیچ شهروندی بدون مسکن و خوراک کافی نخواهد بود و تامین سلامت، امنیت و رفاه همگان در اولویت برنامه‌های کاری او قرار خواهد داشت.

بیل دی بلازیو هم اینک در دوران شیوع کرونا نیز همت خود را برای ایجاد برابری بین شهروندان در پیش گرفته است؛ برنامه آزمایش آنتی‌بادی برای مبارزه با ویروس کرونا به طور گسترده انجام می‌شود، بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک رایگان در بین مردم نیویورک توزیع شده و تجارت‌های کوچک از سوی دولت مورد حمایت مالی قرار گرفته است تا در نتیجه از بیکار شدن مردم و به دنبال آن، افزایش فقر و خشونت‌های مالی خودداری شود. جالب است بدانید که شهردار نیویورک افراد بسیاری را به کارگیری کرده تا مواد غذایی به ارزش ۱۷۰ میلیون دلار را به طور برابر در میان افراد نیازمند توزیع کنند تا در نتیجه هیچ شهروندی گرسنگی را در میان بحران کرونا تجربه نکند.

با وجود همه این اقداماتی که بیل دی بلازیو برای ایجاد برابری در میان مردم نیویورک در بحران کرونا انجام داده است، اما هنوز مسیری طولانی برای داشتن شهری منصف بر سر راه او وجود دارد که بلازیو به تنهایی نمی‌تواند از پس آن برآید. به همین دلیل شهردار نیویورک از مقامات رسمی در سراسر کشورهای آمریکایی و حتی بسیاری از شهرهای جهان خواسته است او را در رسیدن به هدف شهر پایدار یاری کنند. در روزهای کرونایی بسیاری از دولت‌ها به این دعوت پاسخ مثبت داده و کمک‌های متعدد خود نظیر پرسنل درمانی، تجهیزات ایمنی شخصی نظیر ماسک و لباس بیمارستانی و شیلدهای محافظ صورت را رایگان در اختیار کارکنان مراکز سلامت نیویورک قرار داده‌اند.

کد خبر 427879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.