مجمع عمومی سازمان ملل امسال برگزار نخواهد شد

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، رهبران جهان امسال برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک که اواخر سپتامبر برگزار می‌شود، حضور نخواهند داشت.

به گزارش ایمنا، این برای اولین بار در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل است که نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل بدون حضور فیزیکی سران برگزار می‌شود.

تیجانی محمد بانده، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در یک کنفرانس خبری گفت، امیدوار است که ظرف دو هفته آینده درباره نحوه ارائه سخنرانی‌های رهبران کشورها و دولت‌ها اطلاعاتی ارائه دهد.

وی افزود: رهبران جهان نمی‌توانند به نیویورک بیایند چرا که هیچکدام تنها یک نفر نیستند. یک رئیس جمهور به تنهایی سفر نمی‌کند و غیر ممکن است که هیأت‌های نمایندگی بزرگ در پاندمی کرونا به نیویورک بیایند. هم‌چون گذشته نمی‌توانیم پذیرای حضور آنها باشیم، نظر آنچه در ۷۴ سال گذشته رخ داده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای برای رئیس مجمع عمومی پیشنهاد کرده است که سران کشورها پیام‌های ضبط شده خود را برای یک دیپلمات مستقر در نیویورک بفرستند و به این ترتیب یک نماینده از هر ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در سالن اجلاس حضور داشته باشد.

بانده گفت: تا اواخر سپتامبر احتمال دارد بتوانیم مجوز حضور حدود ۱۰۰ تن یا بیشتر را در سالن اجلاس داشته باشیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 427877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.