احداث شهرک علمی و تحقیقاتی ویژه پسماند در اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای احداث شهرک علمی و تحقیقاتی ویژه پسماند در مجارت سایت پسماند شهرداری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین امیری ظهر امروز _سه‌شنبه ۲۰ خردادماه ۹۹‌_ در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران سازمان پسماند شهرداری یزد از مجموعه سازمان مدیریت پسماند اصفهان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در حوزه مدیریت شهری، موضوع مهم کاهش آلایندگی شهر و حفظ محیط زیست است که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و از مهمترین اقدامات شهرداری به شمار می‌آید.

وی محیط زیست را متعلق به آیندگان دانست و تصریح کرد: تمام فعالیت شهرداری در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست اصفهان است و در این راستا امیدواریم تلاش‌ها به نتیجه برسد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری اصفهان در حوزه مدیریت پسماند، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در اصفهان می‌تواند به سرانجام برسد، احداث شهرک علمی تحقیقاتی با حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پسماند است که در این خصوص با سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌ها هماهنگی‌های لازم شده یا در حال انجام است.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این شهرک تحقیقاتی باید تا حد ممکن با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و توان فنی متخصصین داخلی از ظرفیت مواد بازیافتی استفاده کنیم که در این ارتباط مذاکرات اولیه صورت گرفته و پیگیری لازم در خصوص زمینه‌های اجرای طراحی و استقرار آن در حال انجام است.

امیری با اشاره به میزان نخاله تولید شده در اصفهان، گفت: روزانه حدود هفت هزار تن نخاله به صورت میانگین در اصفهان تولید می‌شود که از این مقدار چهار هزار تن توسط شهرداری مدیریت، اما سه هزار تن آن اطراف شهر به صورت غیرقانونی تخلیه می‌شود.

وی گفت: برنامه ریزی برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی از دیگر اهداف مدیریت شهری بوده و در این خصوص مطالعات ابتدایی آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به رضایت شهروندان در خصوص روند نظافت شهری، اظهار کرد: در بحث خدمات و نظافت شهری، رفت و روب و پیرایش شهری از لحاظ کیفیت و کمیت بسیار خوب عمل شده و رضایت شهروندان و مسافران را همراه داشته است.

وی ادامه داد: اصفهان از لحاظ فضای سبز، رفت و روب، جمع آوری زباله، نشاط اجتماعی و مبلمان شهری به مقوله کیفیت توجه ویژه داشته و از امکانات و تکنولوژی مناسب و به روز استفاده کرده و در این مسیر تلاش می‌کند روز به روز بهتر عمل کند.

امیری با اشاره به گستره فعالیت حوزه معاونت خدمات شهری، تصریح کرد: در مجموعه معاونت خدمات شهری بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر نیرو در حوزه‌های فضای سبز و خدمات به فعالیت می‌پردازند، این در حالی است که دو هزار و ۵۰۰ نیرو نیز در سازمان‌های زیرمجموعه خدمات شهری فعال هستند و در واقع ۵۰ درصد نیروهای شهرداری در حوزه خدمات شهری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری بابت نگهداری شهر در ماه هزینه‌ای که می‌شود نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان است که این عدد جدای از حوزه‌های دیگر شهری مانند ترافیک و عمران است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: هدف افزایش کیفیت و ارائه خدمات مناسب به دو میلیون نفر شهروند اصفهانی است که با توجه به تلاش و توجه همه همکاران در مناطق ۱۵ گانه، سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: حوزه خدمات شهری یک حوزه نظارتی است و کار اصلی در مناطق و سازمان‌ها می‌شود.

امیری با اشاره به وجود ارتباط خوب میان شهرداری‌های کشور اظهار امیدواری کرد: اینگونه جلسات باعث افزایش کیفیت و تبادل اطلاعات و تجربیات مدیریت شهری در تمام شهرها بشود.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان آمادگی دارد تجربیات خود را در اختیار سایر شهرها قرار داده و از تجربیات آنها نیز استفاده کند.

کد خبر 427873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.