پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان در دستور کار آموزش و پرورش

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد، اظهارکرد: در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و۶۰ درصدی پیش‌دبستانی‌ها در این طرح هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا، در نشست مشترک رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و معاون آموزش ابتدایی و اعضای شورای معاونان دو معاونت، نشست بررسی شیوه‌های انسجام بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های مشترک برگزار شد.

سید جواد حسینی در این نشست با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استثنایی در چهار قلمرو با آموزش ابتدایی پیوند مستقیم دارد، اظهار کرد: نشست مشترک چند ماه گذشته دو معاونت آغاز خوبی برای همکاری مشترک بود که باید منجر به نتایج خوب هم شود.

وی افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی، آموزش‌های تلفیقی فراگیر و مدارس تلفیقی، دانش آموزان دیرآموز و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، چهار قلمرو آموزش‌وپرورش استثنایی است که در پیوند مستقیم با معاونت آموزش ابتدایی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با تاکید بر اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از نیمه دوم تیرماه آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان و۶۰ درصدی پیش‌دبستانی‌ها در این طرح هدف‌گذاری شده است و مشارکت معاونت آموزش ابتدایی در شناسایی بازماندگان از طرح و همچنین مداخلات مؤثر بعد از طرح از ضروریات رسیدن به اهداف طرح سنجش است.

حسینی یکی از چرخش‌های تحول‌آفرین را حرکت از ایزوله سازی و تفکیک به سمت تلفیق دانست و گفت: مناسب‌سازی ۲۰ هزار مدرسه عادی پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه از بعد تجهیزات، معلمان، دانش آموزان و والدین نیازمند همکاری همه بخش‌ها به‌ویژه معاونت آموزش ابتدایی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بابیان اینکه ۷۴۱ مرکز ویژه اختلالات یادگیری در کشور وجود دارد، افزود: بر اساس برآوردها ۱۰۰۰ مرکز ویژه اختلالات یادگیری دیگر در کشور نیاز است و سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی توسعه کمی و کیفی این مراکز را هدف‌گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: گسترش کمی این مراکز، عدم‌تغییر کاربری، استفاده از نوبت دوم مدارس برای استقرار مراکز جدید و تأمین نیروی انسانی متخصص مراکز ویژه اختلالات یادگیری نیازمند همکاری ادارات کل و معاونین آموزش ابتدایی استان‌ها است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خواستار توجه جدی به دانش آموزان دیرآموز شد و افزود: آموزش نیروی انسانی متخصص برای مواجه با دانش آموزان دیرآموز، شیوه مداخلات مؤثر و تولید محتوای آموزشی مناسب دانش آموزان دیرآموز از جمله محورهای همکاری مشترک با معاونت آموزش ابتدایی در این زمینه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت مراکز ویژه اختلالات یادگیری به‌عنوان مراکز پشتیبان مدارس تلفیقی و به‌ویژه پشتیبان دانش آموزان دیرآموز می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت آموزش این دانش آموزان شود.

کد خبر 427845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.