جوکار: دست آمریکا به خون شهید سلیمانی آلوده است

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با ترور فرمانده ارشد ایران و اعمال فشارهای اقتصادی، علیه کشور ما اعلام جنگ کرده و به همین دلیل مذاکره با آن به معنای شکست ایران است.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون دعوت اخیر رئیس جمهور آمریکا از ایران برای انجام مذاکره اظهار کرد: رفتار دولتمردان آمریکا از موضع قدرت است. آنها نسبت به کشورهای دیگر جهان دیدی استکباری دارند و متأسفانه این نگاه را به عنوان یک راهکار برای تسلط یافتن بر کشورهای دیگر مورد استفاده قرار داده‌اند.

وی افزود: مذاکرات ایران و آمریکا در تاریخ سابقه طولانی دارد. این دو کشور در سال‌های گذشته در مورد مباحثی مانند چالش‌های افغانستان، عراق و همچنین توافقنامه برجام به مذاکره پرداختند اما آمریکا همیشه به دلیل نگاه استکباری که دارد به تعهدات خود در این مذاکرات پایبند نبوده است. واشنگتن از توافقنامه برجام که به سود خودشان بود خارج شده و مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران باید در مسائل موشکی و منطقه‌ای سر میز مذاکره بیاید.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا همیشه سعی کرده با هیاهو و فشار سیاست‌های خود را به کشورهای دنیا دیکته کند، اما واقعیت‌های امروز در منطقه غرب آسیا نشان می‌دهد که سیاست‌های آمریکا به بن بست رسیده است؛ زیرا جبهه مقاومت در مقابل زیاده خواهی‌های این کشور در منطقه ایستاده است.

جوکار تاکید کرد: در حال حاضر سیاست‌های ایالات متحده نه تنها به بن بست رسیده، بلکه در سیاست داخلی نیز با چالش‌های فراوانی مانند اعتراضات گسترده علیه نژاد پرستی رو به رو شده است. ترامپ برای اینکه بتواند برگ برنده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد دنبال مذاکره با ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده در حالی بحث مذاکره با ایران را مطرح می‌کند که دستش به خون شهید حاج قاسم سلیمانی آلوده است. آمریکا با ترور فرمانده ارشد ایران و اعمال فشارهای اقتصادی، علیه کشور ما اعلام جنگ کرده و به همین دلیل مذاکره با آن به معنای شکست ایران است. جمهوری اسلامی دست برتر را در رویارویی با آمریکا دارد و باید در سطح منطقه‌ای جبهه مقاومت را تقویت کند. تقویت محور مقاومت مهمترین عامل برای خروج آمریکا از منطقه است.

کد خبر 427828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.