دلایل میزان کشندگی پایین کرونا در ایران نسبت به اروپا و آمریکا

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید -۱۹ وزارت بهداشت دلایل تعداد فوتی کمتر کرونا در ایران نسبت به اروپا و آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان مصطفوی ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص میزان کشندگی ویروس کرونا در ایران نسبت به سایر نقاط جهان اظهار کرد: واقعیت این است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا میزان کشندگی ویروس کرونا در ایران به مقدار قابل توجهی کمتر است.

وی با بیان اینکه بافت سنی تأثیر زیادی در کاهش یا افزایش میزان کشندگی ویروس کرونا دارد، افزود: بافت سنی ایران نسبتاً جوان است، زیرا در ایران میانه سنی ۳۱ سال است یعنی بیش از نیمی از جمعیت کشور کمتر از ۳۱ سال دارند در حالی که این رقم در کشور اسپانیا ۴۵ و در ایتالیا ۴۷ سال است.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید -۱۹ با اشاره به تأثیر میانه سنی کشور در کاهش میزان کشندگی کرونا گفت: وقتی میانه سنی کشور بالا باشد انتظار می‌رود بیماری‌های زمینه‌ای همچون سرطان‌، چاقی و دیابت شیوع بیشتری داشته باشد که همه این‌ها ریزفاکتورهای افزایش مرگ محسوب می‌شود.

وی در خصوص تأثیر تجهیزات پزشکی در مقابله با کرونا و تأثیر آن بر میزان مرگ و میر ناشی از کرونا گفت: تجهیزات پزشکی در مقابله و درمان کرونا اثر دارد و چالش جدی در حوزه تامین تجهیزات پزشکی نداشتیم.

مصطفوی با اشاره به رشد صعودی تعداد مبتلایان کرونا در ایران اظهار کرد: این موضوع متأثر از افزایش تعداد تست کرونا از افراد مشکوک است، که آمار تست روزانه از ۱۰ هزار تست به ۲۰ هزار تست در طول یک ماه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بازگشایی‌ها از دیگر دلایل افزایش آمار ابتلای کرونا در ایران است، تصریح کرد: اهواز، خوزستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و هرمزگان شهرها و استان‌هایی هستند که موج دوم و سوم کرونا در آنها رخ داده است که پیش‌بینی می‌شود این موج در سایر نقاط کشور نیز رخ دهد.

عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید -۱۹ از احتمال افزایش تعداد مبتلایان کرونا در جهان با توجه به بازگشایی تدریجی مراکز خبر داد و افزود: امیدواریم با شناخت بهتری که از بیماری کرونا ایجاد می‌شود جلوی شیوع بیشتر آن گرفته شود.

وی تاکید کرد: طی هفته‌های آینده تعداد تست کرونای بیشتری از افراد سالمند گرفته می‌شود تا با شناسایی بیشتر مبتلایان در این گروه پرخطر بتوان اقدامات درمانی لازم را انجام داد.

کد خبر 427827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.