همه نقاط توافق شهرداری و ارتش درخشان نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ساخت و ساز ٦٣٠ هزار متری در ١٥ هکتار پادگان ۰۶ ارتش را دارای تبعات جدی می‌دانم. ‏شخصا در دو جلسه حضوری پیشنهاد جایگزینی به شهردار محترم تهران ارائه کردم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا، در رابطه با تبدیل پادگان ٠۶ به بوستان ارتش در صفحه توئیتر خود نوشت: "‌‏آزادسازی ٣٥‬ هکتار از ٥٠ هکتار ⁧پادگان ٠٦⁩ در توافق شهرداری و ارتش کار بزرگی است، اما این توافق تنها به این نقطه درخشان محدود نمی‌شود. در این رشته توییت، نگاهی خواهم داشت به این ماجرا، که حداقل از زمستان ٩٦ پیگیر آن بوده‌ام؛

‏در توافق ٠٦، آنچه مایه نگرانی است سرنوشت ١٥‬ هکتار باقیمانده است. جایی که طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی قرار است در آن ٦٣٠ هزار مترمربع ساخت و ساز بشود. نخستین بار در بهمن ٩٦ در صحن علنی شورا نسبت به تصویب هرگونه بارگذاری سنگین در ٠٦ هشدار دادم.

‏در صحن گفته بودم، مگر می‌توان بدون گفت‌وگو با مردم و اقناع افکار عمومی، تصمیمی در این ابعاد گرفت؟ ‬در آن مقطع با پیگیری‌های ما شورای‬ عالی شهرسازی پذیرفت موضوع را از دستور خارج کند.

‏من ضمن حمایت جدی از آزادسازی ٣٥‬ هکتار، ساخت و ساز ٦٣٠ هزار متری در ١٥ هکتار دیگر در این منطقه را دارای تبعات جدی می‌دانم. ‏شخصا در دو جلسه حضوری پیشنهاد جایگزینی به شهردار محترم تهران ارائه کردم. می‌شد دنبال کرد و به نتیجه رساند اما دنبال نشد.

‏اما استدلال و پیشنهاد من؟...

‏گفتم منطقی نیست شهرداری ما به‌ ازای ریالی ٣٥ هکتار را به‌منظور پرداخت حق ارتش از طریق صدور پروانه در ١٥هکتار باقیمانده تأمین کند. ‏روشن بود وقتی در چارچوب الگوی توافق ٣٠-٧٠ و ساخت و ساز در ٣٠٪ حرکت می‌کنیم؛ قطعاً در ٣٠٪ سهم ارتش باید منتظر ساخت‌وسازی بزرگ‌ مقیاس بود!

‏پیشنهاد کردم طرح "افزایش محدوده شهر تهران" به "میزانی که سهم ارتش از زمین و متراژ ساخت در آن تأمین شود" به "شورای‌ عالی شهرسازی" ببرید و مصوبه بگیرید.‌

در این صورت با اندکی افزایش در محدوده شهر و تأمین سهم ارتش در آن محدوده جدید و حتی کمی بیشتر می‌شد همه این ٥٠ هکتار را در ⁧پادگان ٠٦⁩ تهران آزاد کرد. مگر برادران ارتش جز احقاق حقوق ارتش چه می‌خواهند؟

‏این پیشنهاد شاید می‌توانست منجر به آزادسازی همه ٥٠‬ هکتار روی شهروندان شود. می‌شد از سوی شهرداری و شورای عالی شهرسازی بشود و نشد. ‏هرچند هنوز فرصت باقی است اما مسیر دشوارتر است. "

کد خبر 427824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.