رشد شاخص‌های بورس آمریکا هنوز هم امکان پذیر است؟

در روزهایی که بازار سرمایه بار دیگر روی خوش خود را به سهامداران نشان می‌دهد، این سوال مطرح می شود که آیا ورود سرمایه گذاران جدید به این بازار موجب رشد شاخص آن در کوتاه مدت می شود یا خیر.

به گزارش ایمنا به نقل از مارکت واچ، رصد بازار سرمایه نشان می‌دهد که چگونه بازارها عموماً مایلند رویدادهای مهم را نادیده بگیرند. این ویژگی می‌تواند فرصت‌هایی را برای دستاوردهای بزرگ در دوره‌های کوتاه ایجاد نماید. به همین دلیل، لزوم دقت در آمار دوچندان می‌شود.

شاخص بورس ایالات متحده تا روز جمعه گذشته و علیرغم وجود همه‌گیری کرونا تنها یک درصد کاهش داشت. حتی تعطیلی بی سابقه بخش‌های بزرگی از اقتصاد کلان ایالات متحده نیز بر شاخص بازار سرمایه بی تأثیر بود. تنها هراس از سقوط شاخص بود که توانست آن را تا تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۰، ۳۱ درصد کاهش دهد.

به گفته یک فعال و تحلیلگر این بازار، بورس نقش تلاش بانک فدرال آمریکا برای تقویت نقدینگی و شوق سرمایه گذاران برای بازگشایی اقتصاد را دست کم گرفته است. مارک گرانت ، استراتژیست ارشد جهانی در حوزه درآمد ثابت در "B. Riley FBR" ، بارها و بارها در اظهار نامه ایمیلی خود تاکید می‌کند که تأخیرات نفتی امسال یک "اشتباه" بوده و قیمت پایین سهام، نشانگر فرصت برای سرمایه گذاران بلند مدت است.

وی روز دوشنبه نوشت: من همچنان فکر می‌کنم که فرصت‌هایی در این فضا باقی مانده است زیرا بسیاری از مردم و نهادها به طور کامل نسبت به آنچه که در حال انجام است مشغول و گرم نشده‌اند. چنانچه سرمایه گذاران خرد و کلان برای ورود به بازار تشویق شوند، می‌توان این امیدواری را داشت شاخص در کوتاه مدت و حتی در بلندمدت رشد چشمگیری را نشان دهد.

شاید دلیل تشویق دولت‌ها برای ورود مردم و عوام به بازار سرمایه، همین مساله باشد. در صورتی که عموم مردم بتوانند با ورود دارایی‌های نقدی خود به بازار، شاخص آن را ارتقا دهند نه تنها شرکت‌های دولتی و غیردولتی از مزایای آن بهره مند می‌شوند بلکه دولت نیز می‌تواند کسری‌های خود را جبران کند.

منبع: سایت طلا

کد خبر 427817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.