صنایع‌دستی، تجسم آفرینشگری انسان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی فرارسیدن ۱۰ ژوئن روز جهانی صنایع دستی را به فعالان این هنر-صنعت تبریک گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام تبریک علی‌اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«دست‌ها، نخستین واسطه‌ای است که انسان به کمک آن ایده‌ها و افکار خویش را به کسوت آثار و ابزار درآورده و از دیرباز تاکنون همچنان ارزش دست‌ساخته‌ها و صنایع‌دستی در متن زندگی، علی‌رغم همه پیشرفت‌های تکنولوژیک و تنوع ماشین‌های تولیدی، محفوظ مانده و گسترش تجارت چنین‌دست ساخته‌هایی در اقصی نقاط جهان، اعم از فضای واقعی و مجازی، مؤید این امر است.

اهمیت صنایع‌دستی که تجسم قدرت آفرینشگری انسان و مصداق بارز صنایع سبز و خلاق محسوب می‌شود برای جهانیان تا حدی است که روز ۱۰ ژوئن هر سال را به‌عنوان روز جهانی صنایع‌دستی تعیین کرده و یادمانی زمانی را رقم زده‌اند. رویدادی که تمامی اعضا خانواده صنایع‌دستی در جهان آن را گرامی داشته و پاس می‌دارند.

خانواده بزرگ و تلاشگر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران نیز در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزیّن به‌عنوان «جهش تولید» شده، فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی را مغتنم می‌شمرند و مضاعف ساختن فعالیت‌های خود را در راستای تحقق جهش تولید این آثار فرهنگی- کاربردی به فال نیک می‌گیرند.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن نکوداشت این روز جهانی، تمامی تلاش و کوشش خود را مصروف رشد تولید، تقویت فروش داخلی، توسعه صادرات و گسترش فرهنگ ترویج و مصرف صنایع‌دستی می‌کند تا در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد تحقق سهم واقعی و شایسته آن در شکوفایی اقتصادی کشورمان باشیم.

روز جهانی صنایع‌دستی را به تمام آفرینشگران این هنر- صنعت فاخر و بالنده تبریک و تهنیت می‌گویم و موفقیت و سعادت این قشر پر تلاش و پر انگیزه را از درگاه خداوند منّان مسئلت دارم.»

کد خبر 427806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.