فعالیت ۵۰ درصدی ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از فعالیت ۵۰ درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری در موج دوم کرونا خبر داد.

سجاد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل کاهش تردد عمومی در اثر شیوع کرونا ویروس و همچنین لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال حاضر حدود ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی فعال است، اما آمادگی افزایش این ظرفیت را بر اساس تقاضای مسافران داریم.

وی افزود: مهم‌ترین شرط در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، همکاری شهروندان و رانندگان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از دستکش و ماسک در زمان سفرهای درون شهری است‌، اما این سازمان ضمن رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری تلاش می کند تا استفاده از ماسک به صورت الزامی در داخل اتوبوس‌ها به اجرا گذاشته شود.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۱۵ ساعته ناوگان اتوبوسرانی افزود: این ناوگان در روزهای عادی از ساعت شش صبح از ابتدای خطوط فعالیت خود را برای خدمات‌رسانی به همشهریان آغاز کرده و تا ساعت ۲۱ این فعالیت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای عادی به صورت میانگین روزانه حدود یکصد هزار سفر درون شهری با ناوگان اتوبوسرانی به ثبت می‌رسید، اما در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، حداکثر جابجایی مسافری که در این روزها با ناوگان اتوبوسرانی به ثبت می‌رسد در حدود ۳۰ هزار نفر سفر است.

سلیمانی ادامه داد: با توجه به اوج گرفتن اپیدمی ویروس کرونا و استمرار شرایط موجود، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی شهر کرمانشاه با جداسازی کابین راننده از مسافران و تعیین محل نشستن هر مسافر در یک ردیف صندلی در راستای حفظ سلامتی شهروندان و رعایت نکات بهداشتی همچنان تا کنترل این بیماری ادامه خواهد یافت، اما با وجود این اقدامات و سایر تدابیر و تمهیدات در نظر گرفته شده از جمله ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها در ابتدا و انتهای خطوط و تجهیز رانندگان به محلول‌های ضدعفونی کننده و استفاده از ماسک و دستکش، این خود شهروندان هستند که در صف اول رعایت مسائل بهداشتی و حفظ بهداشت قرار دارند و می‌توان گفت موفقیت اجرای این طرح منوط به همکاری بین مسافران و رانندگان است.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش حتماً رعایت فاصله‌های تعیین شده به ویژه در اتوبوس‌ها را مد نظر داشته باشند.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه افزود: کانال اطلاع رسانی سازمان در فضای مجازی، شماره تلفن ۳۸۲۴۶۵۶۵، تلفن گویای سه‌رقمی ۱۳۳ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۸۱۵ پل ارتباطی بین شهروندان و سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه است که آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات همشهریان خواهد بود.

کد خبر 427782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.