۱۰۰ دانش آموز استثنایی در اصفهان امتحان حضوری دادند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان از برگزاری امتحان حضوری برای ۱۰۰ دانش آموز استثنایی در استان خبر داد و گفت: همه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس اجرا می‌شود.

محسن الماسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان استثنایی در مدارس استان، اظهار کرد: امتحانات پایه نهم به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و برای پایه دوازدهم هم هنوز منتظر هستیم که برای آزمون درس‌های مهارتی دستورالعمل مربوطه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزانی که با بهره هوشی عادی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند تابع ضوابط و مقررات ادارات عادی هستند، افزود: پروتکل‌های بهداشتی و ضد عفونی مدارس، استفاده از ماسک و همراه داشتن مواد ضدعفونی در این مدارس رعایت شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، گفت: در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان مدارس استثنایی برنامه‌ریزی لازم می‌شود و هنگام ورود به مدرسه و حوزه‌های امتحانی به وسیله عوامل مدارس آنها کنترل می‌شوند تا به دلیل شیوع اپیدمی بیماری کووید ۱۹ مشکلی برای کسی پیش نیاید و اتفاق خاصی نیفتد.

الماسی در خصوص دانش آموزان استثنایی مشکوک به بیماری کرونا، اظهار کرد: تا کنون در بین دانش آموزان شاهد مورد خاصی نبودیم و فقط اوایل شیوع اپیدمی کرونا در منطقه شهرضا یک مورد دانش آموز با بیماری زمینه‌ای بود که در اثر ابتلا به کرونا فوت شد.

وی با تاکید بر اینکه مورد خاصی تاکنون به اداره استثنایی اصفهان گزارش نشده است، گفت: به همین دلیل برای برگزاری حضوری امتحانات تاکنون مجبور به ایزوله کردن دانش آموزان و منتقل کردن آنها برای برگزاری امتحان در اتاق‌های خاص نبودیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تصریح کرد: فقط در یکی از مدارس به دلیل این که دانش آموزان مشکلات تنفسی دارند تدابیر خاصی پیش بینی شده تا با برگزاری حضوری امتحانات مشکلات این دانش آموزان برطرف شود و مورد خاصی پیش نیاید.

به گفته الماسی؛ این تدابیر به این صورت بوده که فاصله اجتماعی دانش آموزان برای حضور در جلسه امتحان بیشتر شده است و تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر شده است. همچنین باید پنجره‌ها باز باشد و در محوطه امتحانی علاوه بر سرمایشی که وجود دارد به منظور جریان پیدا کردن هوا حتماً از پنکه استفاده شود. همه عوامل مدرسه نیز باید از دستکش و ماسک استفاده کنند تا دانش آموزان اندکی هم که برای امتحانات در مدرسه حضور پیدا می‌کنند مشکل خاصی نداشته باشند.

وی درباره نگرانی والدین از برگزاری حضوری امتحانات نهایی در مدارس، گفت: تجمع والدین پشت در مدارس به دلیل نگرانی‌هایی که از شیوع اپیدمی کرونا داشتند در برخی از استان‌ها برای امتحانات نهایی گزارش شده بود. در مدارس استثنایی اصفهان شاهد این اتفاق نبودیم و تلاش ما بر این بود که امتحانات با رعایت موازین بهداشتی برگزار شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، تاکید کرد: امتحانات برای پایه دوازدهم حضوری برگزار می‌شود و آمار دانش آموزانی که مجبور به حضور در مدارس برای امتحان بودند بسیار پایین بود و تا کنون کمتر از ۱۰۰ نفر در استان برای امتحانات نهایی در مدارس به صورت حضوری مراجعه داشتند.

کد خبر 427772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.