پرداخت اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام واحد سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام واحد سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه تا هفته آینده تامین و پرداخت خواهد شد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمدباقر نوبخت در سفر خود به آذربایجان غربی و در حاشیه بازدید از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مطلوب مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و نقش آن در انتقال پساب تولید شده به دریاچه ارومیه، ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام آن در اختیار شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز طرح‌های احیای دریاچه ارومیه از سال ۱۳۹۳ افزود: می‌توانیم امسال را به عنوان سال پایانی اجرای این طرح‌ها نامگذاری کنیم که در این راستا، ۱۲ طرح احیایی با تلاش خستگی‌ناپذیر دولت تدبیر و امید و همه بخش‌های مرتبط به سرانجام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارش از طرح‌های این شرکت در راستای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با اتمام آن سالانه ۵۱.۵ میلیون متر مکعب پساب فاضلاب تصفیه شده مطابق با استانداردهای زیست محیطی به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

علیرضا رضوی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در افق طرح، ظرفیت تصفیه ۲۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز را داراست و بیش از یک میلیون نفر جمعیت را تحت پوشش خواهد داشت، گفت: واحد سوم این تصفیه‌خانه با فرآیند لجن فعال و ظرفیت تصفیه ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز، ۳۰۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد هزینه اجرای واحد سوم تصفیه‌خانه و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز هزینه اجرای شبکه تحت پوشش است که با هزینه‌های انجام شده، در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و اتمام آن مورد نیاز است.

کد خبر 427771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.