افزایش آمار حریق و حوادث در شهر اصفهان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از افزایش آمار حریق و حوادث در شهر خبر داد و گفت: آمار حریق درخت و فضای سبز نیز در دومین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آمار حریق و آتش سوزی‌ها در شهر اصفهان اردیبهشت ماه سال جاری به نسبت سال گذشته ۲۲ درصد و آمار حوادث ۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته تعداد کل حوادث اتفاق افتاده در شهر ۴۵۶ مورد و امسال ۴۹۸ مورد بوده است، افزود: آمار حریق و آتش سوزی‌های در دومین ماه سال گذشته ۲۵۵ مورد و در اردیبهشت ماه امسال ۳۱۴ مورد است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعداد تصادفات دومین ماه امسال نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته ۳۴ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری ۴۸ مورد حریق خودرو اتفاق افتاده که با افزایش ۳۳ درصدی رو به رو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه آمار حریق منزل مسکونی از ۳۳ مورد در اردیبهشت ماه سال گذشته به ۳۷ مورد در سال جاری رسیده و ۱۲ درصد افزایش داشته است، گفت: آمار حریق درخت و فضای سبز نیز در دومین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

کاوه آهنگران افزود: با نجات ۱۰۴ مورد حیوان وحشی، نجات حیوانات ۷۹ درصد افزایش داشته که در این میان مارگیری ۲۶ درصد افزایش داشته و در اردیبهشت ماه سال ۹۹ تقریباً ۴۹ مورد مارگیری از منازل داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با ۷۳ مورد آزادسازی محبوسی در اماکن عمومی و خصوصی، این آمار در اردیبهشت ماه امسال ۳۸ درصد افزایش داشته، همچنین ۵۱ مورد آزادسازی محبوسی در آسانسور نسبت وضعیت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: حوادث مربوط به ساختمان از جمله سقوط و تخریب با ۵۴ مورد نسبت به وضعیت مشابه در اردیبهشت ماه سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث کوه مربوط به کوه صفه است، ادامه داد: حوادث از چهار مورد در اردیبهشت ماه سال گذشته به هشت مورد در دومین ماه سال جاری رسیده و با افزایش ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

کاوه آهنگران ادامه داد: تعداد تماس‌های شهروندان با شماره ۱۲۵ آتش نشانی اصفهان در اردیبهشت ماه ۹۹، دو هزار و ۱۲۳ مورد بوده که ۸۱۴ مورد از آنها منجر به انجام عملیات شده است.

کد خبر 427759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.