مشارکت حاشیه‌نشینان راه کاهش معضلات حاشیه‌نشینی

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه با اشاره به تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز و غیر اصولی به ویژه در حاشیه و حریم رودخانه ها گفت: رفع چنین معضلاتی نه تنها نیاز به اجرای ضوابط قانونی دارد بلکه نیازمند عزم جدی و عمومی بسیاری از دستگاهها و ارگانها و همکاری و مشارکت شهروندان است.

امیررضا همایون دولتشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با تأکید بر اینکه نکته مغفول مانده در مدیریت شهری در سالیان گذشته بحث حاشیه نشینی است که ریشه در معضلات اقتصادی و اجتماعی دارد، افزود: باید برای حل این مشکل همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در کرمانشاه در کنار مدیریت شهری، بر اساس نیازهای جمعیتی و فرهنگی برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین راه حل های کنترل و کاهش معضلات حاشیه نشینی، استفاده از ظرفیت بالای مشارکت حاشیه نشینان و واگذاری امورات به شهروندان ساکن در این مناطق بر اساس آموزش است

مدیرکل مرکز ارتباطات شهرداری کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر تشکلهای مردم نهاد باید از ظرفیت‌های دانشگاهی بر اساس کار مطالعاتی و تشکیل دفاتر تسهیل گری استفاده شود و در این زمینه ضروری است آینده پژوهی در عرصه مدیریت را به جای آینده نگری صرف قرار دهیم.

همایون دولتشاهی تأکید کرد: شهرداری باید در کنار توجه ویژه به توانمندسازی حاشیه نشینی مناطق از طریق راه‌های قانونی و بر اساس ضوابط از ساخت و سازهای بدون ضابطه و فاقد پروانه جلوگیری کنند.

وی گفت: حسب دستور شهردار کرمانشاه پرهیز از ورود به مباحث حاشیه‌ای باید از اولویت‌های کاری مدیران باشد و ایشان همواره مدیران را به دوری از وارد شدن به حواشی توصیه کرده است.

مدیرکل مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه افزود: طلوعی مدیریت شهری را در یکی از بدترین و سخت‌ترین شرایط مالی تحویل گرفت و قبول این شرایط عمل به تفکر مدیریت جهادی با تفکری ایثارگونه است.

کد خبر 427717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.