عضو شورای شهر مینیاپولیس: تیر خلاص را به پلیس می‌زنیم

گروهی از اعضای شورای شهر، عصر یکشنبه با حضور در تجمع معترضان، از تلاششان برای منحل کردن نیروی پلیس این شهر در ایالت مینه‌سوتا آمریکا در آینده، خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت دو هفته از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست، ۹ نفر از اعضای شورای شهر دوازده نفره مینیاپولیس، وعده داده‌اند که نیروی پلیس این شهر در ایالت مینه‌سوتا آمریکا را منحل کرده و هدف از این اقدام را پایان دادن به روابط مسموم پلیس با شهروندان اعلام کرده‌اند. البته تاکنون نه اقدام قاطعانه‌ای در این راستا انجام شده و نه برای آن زمان مشخصی تعیین شده است.

نیروی پلیس در ایالات متحده یک نیروی محلی به شمار می‌آید. به بیان دیگر، یک افسر پلیس زیر نظر شهردار (فرماندار) فعالیت کرده و تحت فرمان دولت مرکزی نیست از این سو اقدام و واکنش‌های شورای شهر مینیاپولیس از اهمیت چشمگیری برخوردار است.

جرمایا الیسون، عضو شورای شهر مینیاپولیس در واکنش به این اقدام شورا در صفحه توئیتر خود نوشت: "هنگامی که پلیس، کسی را در کلمبیا می‌کشد، می‌گویند: برای کسانی که فوت کرده‌اند، نه یک دقیقه سکوت، بلکه باید همیشه مبارزه را ادامه دهیم. ما تیر خلاص را به اداره پلیس می‌زنیم. ما ساکت نخواهیم شد و فریادمان بلندتر خواهد شد. ما خواهیم جنگید و پیروز خواهیم شد. "

وی پیش‌تر در صفحه توئیتر خود از اینکه مالیات مردم برای پلیس ضدمردمی خرج می‌شود، ابراز نارضایتی کرده و گفته بود: "هیچ موضوعی مهم‌تر از خشونت ویرانگر پلیس که به از دست رفتن زندگی افراد منجر می‌شود، نداریم. سال‌هاست که پلیس با وجود پول مالیاتی که از مردم می‌گیرد، ورشکسته و ناتوان است. من فکر می‌کردم که بدترین حالت آن را دیده‌ایم ولی ظاهراً جا برای بدتر شدن دارد. "

کد خبر 427707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.