شیوع دوباره کرونا و اعمال اقدامات جدید

طی هفته‌های گذشته با کاهش گسترش ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، محدودیت‌های اعمال شده کاهش یافت یا حتی در بعضی کشورها به طور کامل برداشته شد. اما با شیوع دوباره این ویروس، محدودیت‌ها از سر گرفته شده است و قوانین جدیدی، البته متفاوت با قبل بر زندگی مردم حاکم است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی در کشورهایی که با شیوع دوباره ویروس کرونا مواجه شده‌اند، محدودیت‌هایی را از نو و متفاوت با گذشته بر مردم اعمال کرده‌اند. این بار محدودیت تنها بر شهرهایی اعمال می‌شود که با افزایش سرعت گسترش کووید_۱۹ مواجه شده‌اند و فقط جنبه‌های خاصی نظیر حمل و نقل عمومی را به شدت تحت کنترل قرار خواهند داد. بسیاری از این کشورها به خاطر فشارهای اقتصادی و سیاسی مجبور شده بودند محدودیت‌ها را از میان بردارند غافل از اینکه این کار برای آن‌ها تبعاتی دارد. کشورهایی نظیر چین، آلمان، کره جنوبی، لبنان و عربستان صعودی قوانینی را از نو برای مردمان شهرهایی که این روزها موج دوم گسترش ویروس کرونا را تجربه می‌کنند، وضع کرده‌اند و سایر کشورها در انتظارند تا ببینند کدام قوانین بیشترین کارایی را دارد تا در هنگام کاهش محدودیت‌ها در شهرهای خود، این قوانین مؤثر را برای مردم خود به کار گیرند.

دولت چین محدودیت‌ها را به تدریج کاهش داده است

چین که مرکز ظهور ویروس کرونا و اولین کشوری بود که محدودیت‌های لازم برای مهارشیوع کرونا را بر مردم اعمال کرد، به تدریج قوانین اعمال شده بر مردم را از میان برداشته است. دولت چین ابتدا ورودی‌های کلانشهر ووهان، مرکز ظهور ویروس کرونا را در اواخر ژانویه به طور کامل روی شهرهای دیگر بست و به تدریج فعالیت در سایر شهرهای کشور را نیز ممنوع کرد تا اواسط فوریه که کشور به طور کامل در شرایط قرنطینه قرار گرفت.

در اوایل ماه مارس، گزارش‌های جدید نشان داد که تعداد افراد مبتلا در این کشور به طور چشمگیری کاهش یافته بود و به ۲۰۰ نفر و حتی کمتر در هر روز رسیده بود. در پایان همان ماه دولت به تدریج محدودیت‌ها را از میان برداشت که البته پایان محدودیت‌ها به سختی صورت گرفت چرا که مقامات رسمی در هر شهر و استان به طور مکرر تصمیمات خود را تغییر می‌دادند.

در بیست و سوم مارس به تمام سینماهای سراسر کشور اجازه داده شد فعالیت خود را از نو آغاز کنند اما پس از گذشت تنها سه روز دولت دوباره دستور داد همگی تعطیل شوند. در بیست و هشتم همان ماه مردم پس از ماه‌ها قرنطینه اجازه داشتند از خانه‌های خود بیرون بروند اما درست پنج روز بعد تصمیم عوض شد و مردم از نو در خانه‌هایشان قرنطینه شدند. پس از گذشت ۳۵ روز از صفر بودن تعداد ابتلای جدید به کرونا، ۶ مورد جدید کشف شد که به دنبال آن دولت قرنطینه‌ها را از نو آغاز نکرد ولی ۱۱ میلیون نفر از چینی‌ها را مورد آزمایش کرونا قرار داد.

مقامات آلمانی تنها بر کنترل مناطقی با بیشترین شیوع بیماری تمرکز کرده‌اند

دولت آلمان نیز مانند چین محدودیت‌ها را به تدریج از میان برداشته است اما بیش از پیش بر کنترل مناطقی که اخیراً با افزایش ابتلا به ویروس کرونا مواجه بوده‌اند تمرکز کرده است. بعضی مدارس و فروشگاه‌ها باز شده است و گزارش‌ها حاکی است که دولت قصد دارد به زودی محدودیت‌های اعمال شده بر مرزهای کشور را به تدریج کاهش دهد. با وجود این در هشتم ماه می دولت‌های محلی اقداماتی بسیار سختگیرانه بر مردم سه منطقه که با افزایش شیوع ویروس کرونا مواجه بودند اعمال کردند. گزارش‌ها نشان داد که گسترش دوباره ویروس کرونا در سه منطقه آلمانی به دنبال فعالیت دوباره مراکز بسته‌بندی گوشت صورت گرفت که البته مقامات رسمی در این مناطق به سرعت دست به کار شدند، هر گونه تردد عمومی را محدود کردند و افراد بسیاری را از نظر ابتلا به ویروس کرونا مورد آزمایش قرار دادند.

دولت آلمان اعلام کرده است که در صورت ادامه روند ابتلا به ویروس کرونا، آزادی فعالیت مردم و مراکز مختلف را به طور موقت متوقف خواهد کرد و محدودیت‌های جدیدی برای مهار شیوع ویروس کرونا به وجود خواهد آورد. این روزها کشور آلمان کاهش چشمگیر شیوع کووید -۱۹ را تجربه می‌کند و ویروس کرونا در این کشور به حدی ضعیف شده است که به طور میانگین هر ویروس تنها می‌تواند یک نفر را آلوده کند.

کد خبر 427676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.