۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
من فردای شما هستم!

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه برنامه این سازمان به مناسبت هفته جهانی محیط زیست خبر داد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این ویژه برنامه در راستای گرامیداشت هفته محیط زیست و آگاهی بخشی به شهروندان در این روز با در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی، در سطح شهر در چند نوبت اجرا می‌شود.

وی در مورد جزئیات اجرای این برنامه، تصریح کرد: این برنامه در قالب پرفورمنس و با عنوان"من فردای شما هستم" کلید خورده و بازیگرانی با پوشش‌های ویژه که گویای تأثیرات رهاسازی پسماندها در محیط زیست و آینده انسان‌ها در مواجهه با این پسماندها است در اماکن عمومی حضور می‌یابند و با رعایت فاصله اجتماعی برنامه اجرا می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان هدف از اجرای این برنامه را ذهنیت سازی برای مخاطبان و تغییر در نگرش و رویکرد آنها نسبت به تولید و رهاسازی پسماندها عنوان کرد و گفت: این گروه نمایشی با اشاره به اثرات پنج دسته از پسماندها شامل بطری‌های پلاستیکی، نایلون، تیغ و ژیلت، دستکش یکبار مصرف و ماسک که بحران اساسی در محیط زیست و بهداشت جامعه ایجاد می‌کنند، با شعار "من فردای شما هستم" آمارهای تکان دهنده‌ای از مصرف نایلون و بطری را به صورت دست نوشته نمایش می‌دهند که می‌تواند برای مخاطب سرآغاز یک تغییر باشد.

وی ادامه داد: این برنامه در محور چهارباغ و برخی دیگر از مناطق شهری اجرا می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از نزدیک شاهد این اجرای هنری باشند.

صادقی با اشاره به آمارهایی از تولید برخی پسماندها در شهر اظهار کرد: هر روز در اصفهان حدود ۷۰ تن یعنی ۴.۵ میلیون کیسه نایلونی وارد چرخه پسماندها می‌شود که سهم هر شهروند حدود دو نایلون است.

وی افزود: با رعایت الگوی مصرف و حذف استفاده نایلون توسط شهروندان این آمار کاهش یافته و خطرات و تبعات بهداشتی و زیست محیطی آن نیز کمتر خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: علاوه بر این روزانه حدود ۴۳ تن کاغذ در اصفهان تبدیل به پسماند می‌شود که این مقدار محصول قطع حدود ۷۳۱ درخت است و مشاهده این آمار مسئولیت شهروندان را برای کاهش پسماند و تفکیک از مبدأ دوچندان می‌کند.

کد خبر 427664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.