کرونا باعث کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای شد

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران گفت: کرونا باعث شد تا فعالیت کارخانجات کاهش پیدا کرده و انتشار گازهای گلخانه ای کمتر شود.

به گزارش ایمنا، شینا انصاری در نشستی خبری گفت: به رغم گذشت نیم قرن از تصویب کنوانسیون‌های محیط زیستی همچنان دنیا با مشکل محیط زیست دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: امسال موضوع تنوع زیستی به عنوان شعار روز محیط زیست در نظر گرفته شد و شهرداری تهران هم شعاری با عنوان اکنون زمانی برای محیط زیست است انتخاب کرد.

انصاری گفت: یکی از دلایلی که روز جهانی محیط زیست امسال به تنوع زیستی اختصاص پیدا کرد موضوع شیوع کرونا بود زیرا اگر تنوعات زیست محیطی فراموش شوند مشکلات عمده ای برای زندگی بشری ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اهمیت موضوع ارزش‌های زیستی و تنوع زیستی بیش از هر چیزی به ما نشان داده شد و مشخص شد که بهم ریختگی نظم زیستی چه مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

انصاری گفت: اکوسیستم‌ها خودشان یک خود تنظیمی و یک خود ترمیمی دارند و اگر مردم به این خودترمیمی آسیب نرسانند گونه‌های مختلف زیست می‌تواند به بقای بشر کمک کند.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران افزود: کرونا باعث شد تا کارخانجات کمتر فعالیت کنند و به این ترتیب گازهای گلخانه‌ای کمتر تولید شدند و کاهش رفت و آمدهای مردم در طبیعت هم باعث شد تا حیوانات زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ادامه داد: باید امید داشته باشیم که کرونا یک تجدید رفتار را برای ما نسبت به طبیعت ایجاد کند. البته روی نازیبای کرونا استفاده زیاد مواد شوینده و ضدعفونی کننده بوده است.

انصاری گفت: از سوی دیگر متأسفانه در این ایام پلاستیک هم بیش از اندازه مصرف شده و در کنار آن عدم تفکیک پسماندها باعث شد تا حجم انبوهی از زباله‌ها قبل از آنکه تفکیک شوند به دل خاک بروند.

منبع: فارس

کد خبر 427631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.