زمینی‌ نمی‌توانم به ایران بازگردم/ نباید من و باشگاه ذوب آهن را سرزنش کنند

سرمربی مونته نگرویی ذوب آهن گفت: طبق اعلام دولت مرزهای مونته نگرو روی کشورهایی باز می‌شود که کمتر از ۲۵ نمونه مثبت مبتلا به کووید -۱۹ در میان هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن خود داشته باشند. ایران، ترکیه و صربستان که در مسیر زمینی از مونته نگرو تا ایران قرار دارند، شامل این شرایط نمی‌شوند.

میودراگ رادولوویچ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص مشکلاتی که برای بازگشتش به وجود آمده و درخواست مسئولان ذوب آهن برای اینکه خود را زمینی به ایران برساند، اظهار کرد: به خانه برگشتم تا در کنار خانواده‌ام باشم. مرزهای ایالتی که در مونته نگرو در آن زندگی می‌کنم بسته شد و هیچ گونه حمل و نقلی به بیرون از ایالت در آن فعال نبود. دولت در ۱۴ مارچ (۲۴ اسفند ماه) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت وضع کرد.

وی با بیان اینکه مرزهای مونته نگرو هنوز به طور کامل برای همه کشورها بازگشایی نشده، افزود: از سه روز قبل محدودیت‌های قانونی برداشته شد. مرزهای زمینی مونته نگرو با برخی کشورها باز شد، اما هنوز حمل و نقل هوایی وجود ندارد. طبق اعلام دولت جاده‌های بین‌المللی، راه‌های دریایی و ترافیک هوایی مونته نگرو روی کشورهایی باز می‌شود که کمتر از ۲۵ نمونه مثبت مبتلا به کووید -۱۹ در میان هر ۱۰۰ هزار نفر ساکن خود داشته باشند. ایران، ترکیه و صربستان که در مسیر زمینی از مونته گرو تا ایران قرار دارند، شامل این شرایط نمی‌شوند.

باشگاه و من نباید به خاطر شرایط پیش آمده سرزنش شویم

سرمربی مونته نگرویی ذوب آهن با ابراز تأسف خود بابت شرایط پیش آمده میان او و باشگاه ذوب آهن، خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که انجام دادم خالصانه و حقیقت وضعیت حال حاضر من است. برای من سفر کردن و بازگشت به ایران غیر ممکن است. واقعاً بابت تمامی اتفاقاتی که افتاده متأسفم. نمونه‌های زیادی از مربیان یا بازیکنان حتی در خود ایران وجود دارند که به دلیل شرایط حال حاضر نتوانسته‌اند به باشگاه خود باز گردند.

رادولوویچ با اشاره به اینکه در اتفاق پیش آمده او و باشگاه ذوب آهن مقصر نیستند، تصریح کرد: امیدوار هستم باشگاه و من بتوانیم بهترین راه حل دوستانه را برای رفع این مشکل پیدا کنیم. مسابقات لیگ خیلی زود از سر گرفته خواهد شد و بازیکنان مربی‌ای می‌خواهند تا آن‌ها را هدایت و رهبری کند. تکرار می‌کنم، این اتفاق یک شرایط فورس ماژور است و من و باشگاه نباید برایش سرزنش شویم. پاندمی‌ که رخ داد به بسیاری آسیب رساند و همه ما نیز از آن متضرر شدیم. امیدوارم بتوانم به توافقی دوستانه با باشگاه دست پیدا کنم که کمترین ضرر را برای هر دو طرف داشته باشد.

سخت است بخواهم از کشوری که کرونا ندارد به ایران بیایم!

سرمربی مونته نگرویی ذوب آهن گفت: می‌خواهم همه حقیقت ماجرا را بدانند. خانواده‌ام صادقانه سعی دارند تا از من و سلامتی‌ام مراقبت کنند. شرایط ذهنی‌ام پس از تمامی چیزهایی که در شرایط شیوع کووید -۱۹ تجربه کرده‌ام، در بهترین حالت خود نبود. از سوی دیگر مونته نگرو کشوری بدون وجود ویروس کرونا است و دشوار است که بخواهیم به دلایل مختلفی از مقدونیه به کشوری برویم که هنوز شرایط به دلیل پاندمی در وضعیت سختی قرار دارد.

رادولوویچ با بیان اینکه امیدوار است بار دیگر بتواند در ایران کار کند، اظهار کرد: خاطراتم از اقامت و کار در ایران را در یاد می سپارم و امیدوارم خوش شانس باشم و بتوانم بار دیگر در ایران کار کنم. احترام زیادی برای بازیکنان، مربیان، مجموعه و فوتبال ایران که کیفیت بالایی دارند، قائل هستم. با سلام فراوان به همه دوستان عزیزم در ایران.

کد خبر 427572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.