توضیح رئیس شورای شهر تبریز درباره بازداشت اخیرش

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من مشکل مالی ندارم که نیاز به تخلف داشته باشم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام دبیری در جلسه امروز شورای شهر تبریز درباره علت وقوع اتفاقات اخیر در مدیریت شهری و بازداشت چند روزه خود، آن را مربوط به پروژه سرمایه گذاری بنیاد تعاون ناجا اعلام و اظهار کرد: موضوع تحقیقات فعلی مربوط به پروژه سرمایه گذاری به نام پروژه هشت بهشت با سرمایه گذاری تعاون ناجا به مبلغ حدود یک هزار میلیارد تومان در سال ۹۳ بوده که طی صورت جلسه‌ای با حضور شهردار وقت تبریز، شهردار منطقه، فرمانده نیروی انتظامی و بنده به عنوان رئیس شورا در این خصوص تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: بر این اساس صورت جلسه‌ای را امضا کردم که با مصوبه‌ای که شورای شهر داشت عوارض شهرداری با تخفیف ۲۵ درصد در نظر بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: پس از بررسی‌های انجام شده شهرداری عوارض تغییر کاربری را نیز با تخفیف اعمال کرده بود که پس از اطلاع از قانونی نبودن این تخفیف مشکل موجود بررسی و موارد یاد شده حل شد.

وی با بیان اینکه در این موضوع هیچ مشکلی وجود نداشت زیرا بنده به عنوان ناظر این سند را امضا کرده بودم، تصریح کرد: من را به مدیریت کل بازرسی استان معرفی کرده بودند که گفته شد امضای این سند تخلف اداری است طبق حکم مقرر شد تخلف بنده به عنوان تخلف اداری پیگیری شود.

دبیری گفت: این موضوع به هیئت حل اختلاف استانداری ارجاع داده شد که این هیئت با حضور استاندار، رئیس دادگستری، دو تن از نمایندگان مجلس و یک نفر از اعضای شورا تشکیل و در نهایت حکمی با این مضمون صادر شد که اقدامی مغایر با قوانین انجام نشده است و امضا صورت جلسه در راستای تاکید به مصوبه شورا است.

وی اضافه کرد: برای بررسی دقیق این موضوع تمامی افرادی که این سند را امضا کرده بودند برای پاسخ به برخی ابهامات احضار شده بودند که همه افراد با وثیقه آزاد شدند و بنده بخاطر تعطیلات چند روزی آنجا ماندم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه پیگیری قاطعانه مقامات قضائی حق آنها بوده و بسیار ممنونم که دلسوزانه در خصوص تمامی موضوعات اقدامات لازم را انجام می‌دهند، افزود: ناملایمت کوچک‌ترین تأثیری در عزم و اراده من برای ادامه خدمت به نظام و تلاش برای توسعه و عمران شهر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه من مشکل مالی ندارم که نیاز به تخلف داشته باشم، ادامه داد: اگر این صورت جلسه را امضا کرده و خود را به خطر انداخته‌ام برای این بود که ۴۰ میلیارد تومان به شهرداری دادند تا در توسعه و آبادانی شهر استفاده شود.

کد خبر 427540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.