بازار سرمایه یکی از فرصت‌های بزرگ اقتصاد کشور است

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در حال حاضر یکی از فرصت‌های بزرگ در اقتصاد کشور بازار سرمایه است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل در نشست علنی امروز _یکشنبه، ۱۸ خردادماه_ مجلس شورای اسلامی، گفت: بازار سرمایه در حال حاضر یکی از فرصت‌های بزرگ در اقتصاد کشور است و اتفاقات گذشته باعث توجه بیشتر به این بازار شده و فرصت تأمین مالی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته اتفاقات بزرگی مانند تصویب قانون بازار سرمایه صورت گرفته و باعث شده ابزارها و نهادهایی که در بازار سرمایه وجود نداشت، خلق شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه قانون توسعه نهادها و ابزارهای مالی جدید در سال ۸۸ به تصویب رسید و در اختیار بازار سرمایه قرار گرفت، تصریح کرد: مأموریت توسط مقام معظم رهبری به بازار سرمایه سپرده شد که کمک کرد این بازار مورد توجه قرار بگیرد و یکی از این اقدامات اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بود.

قالیباف اصل افزود: در سال ۸۸ ارزش کل بازار سرمایه ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که اکنون این رقم به ۵ هزار هزار میلیارد تومان رسیده و نشان از پتانسیل بالای این بازار دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ تأمین مالی در بازار سرمایه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بود، در صورتی که سال ۸۸ این عدد هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: یکی دیگر از اتفاقات مهمی که در بازار سرمایه رخ داده آزادسازی سهام عدالت است، طی ۱۵ سال گذشته مردم نمی‌توانستند دارایی خود را ببینند و آن را مورد معامله قرار دهند، با اذن مقام معظم رهبری در حال حاضر مردم می‌توانند دارایی خود را ببیند و آن را معامله کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه ۱.۵ درصد مردم توانستند سهام عدالت خود را به فروش برسانند، افزود: مردم تمایل دارند سهام عدالت خود را به عنوان دارایی ارزشمند حفظ کنند و در حال حاضر بدون سهام عدالت ۱۳ میلیون کد معاملاتی داریم که با اضافه شدن دارندگان سهام عدالت تعداد این رقم به ۶۰ میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اقدامات رخ داده طی سال‌های اخیر تصویب ورود و پذیرش شرکت‌های جدید در بورس است، عنوان کرد: امیدواریم حضور شرکت‌های جدید، جهش زیادی داشته باشد؛ هم اکنون ما بر انتشار اوراق بخش خصوصی در بازار سرمایه تمرکز داریم و در حالی که در گذشته دولت از طریق بانک‌ها تأمین مالی می‌کرد، امروز این اتفاق از طریق بازار سرمایه صورت می‌گیرد.

کد خبر 427489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.