مردان طاس زودتر کرونا می‌گیرند

محققان دریافتند طاسی باید به عنوان یک فاکتور پرخطر در بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شود.

به گزارش ایمنا، محققان دانشگاه براون انگلستان دریافتند مردان طاس در معرض ریسک بالای ابتلا به بیماری کووید ۱۹ قرار دارند. فرانک گابرین، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: این ارتباط بسیار قوی است و ما معتقدیم طاسی عامل پیش بینی کننده دقیقی برای شدت بیماری کووید ۱۹ است.

داده‌های بدست آمده از زمان شیوع کووید ۱۹ در ووهان چین نشان می‌دهد که عمدتاً احتمال مرگ مردان بعد از ابتلا به کروناویروس بیشتر است. آنها معتقدند آندروژن ها (هورمون‌های جنسی مردانه همانند تستوسترون)، نه تنها در ریزش موها نقش دارند بلکه در تقویت توانایی کروناویروس در حمله به سلول‌ها هم مؤثر هستند.

این امکان وجود دارد که با استفاده از درمان‌های متوقف کننده این هورمون‌ها، نظیر درمان‌های مورداستفاده برای طاسی و بیماری‌های نظیر سرطان پروستات، بتوان روند پیشرفت این ویروس را کاهش داد. به گفته محققان، آندروژن ها یا هورمون‌های مردانه قطعاً راهی برای ورود ویروس به سلول‌های ما هستند.

بنا بر گزارش مهر، براساس این مطالعه مشخص شد ۷۹ درصد از مردان مبتلا به کووید ۱۹ در سه بیمارستان در مادرید اسپانیا، طاس بودند. رابطه مشابهی هم در مطالعه تعداد کمی از زنان مبتلا به ریزش مو به خاطر هورمون‌های آندروژن یافت شد. دانشمندان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

کد خبر 427488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.