بهانه‌ای برای حمل بار غیرقانونی در پایانه کاوه نیست

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باتوجه به راه‌اندازی سیستم اتوماسیون بار در پایانه کاوه، بهانه‌ای برای حمل غیرقانونی بار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حمل بار در اتوبوس‌های بین شهری، اظهار کرد: یکی از مشکلات در معابر پیرامون پایانه کاوه وجود دفاتر حمل بار در اطراف پایانه است بدین صورت که اتوبوس‌ها پس از حرکت از مبدا پایانه در مقابل یکی از این دفاتر متوقف شده و اقدام به بارگیری می‌کنند به حدی که این موضوع دیگر یک مسئله عادی تلقی شده است.

وی با بیان اینکه نظارتی بر حمل بار توسط اتوبوس‌ها وجود ندارد، افزود: افزوده شدن بار در کابین اتوبوس گاهی اوقات باعث خطرات ناشی از وجود مواد قابل اشتعال در اتوبوس می‌شود که این روش حمل بار در تناقض با قانون حمل بار و مسافر است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حمل بار تجاری توسط اتوبوس‌ها بنا بر گزارش پلیس باعث برهم خوردن تعادل اتوبوس و واژگونی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: نامناسب بودن محل استقرار در خیابان کاوه به خصوص بعد از سه راه ملک شهر و وجود ترافیک در این منطقه و توقف اتوبوس‌ها در مقابل این دفاتر نیز بارها سبب تصادف شده است.

وی ادامه داد: اگرچه در گذشته حمل بار با اتوبوس به صورت مخفیانه و شبانه انجام می‌شد اما در شرایط فعلی باید بر دفاتر حمل بار که به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی در سوار کردن تنها مسافران، اقدام به توسعه کار خود در محدوده پایانه کرده‌اند نظارت بیشتری شود.

زندآور خاطرنشان کرد: با توجه به راه‌اندازی سیستم اتوماسیون بار در پایانه کاوه، بهانه‌ای برای حمل غیرقانونی بار وجود ندارد بنابراین شایسته است شهرداری اصفهان در همکاری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس برای رفع مشکلات مسافران اتوبوس و ساکنان منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 427464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.