فراهانی: گزارش شاخص‌های اجرایی محیط زیست تهران ارائه شود

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی امروز (یکشنبه) در دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بیماری همه‌گیر کرونا نشان می‌دهد که چگونه تخریب تنوع زیستی می‌تواند به سیستم‌های حامی زندگی انسانی آسیب برساند. هر ساله تقریباً یک میلیارد مورد بیماری و میلیون‌ها مرگ‌ومیر به دلیل بیماری‌های ایجاد شده توسط ویروس‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: حدود سه‌چهارم از کل بیماری‌های عفونی در انسان از حیوانات منتقل می‌شوند و مردم هنوز نمی‌دانند پایداری تنوع زیستی در سیاره زمین از ما در برابر همه‌گیری‌ها محافظت می‌کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای تداوم زندگی نیازمند توجه به حفظ محیط زیست تهران و ایران هستیم، تصریح کرد: با تصویب شورای شهر شهرداری تهران مکلف به تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای شهر شده است؛ تکلیف مهمی که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است اما شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است.

وی در خصوص لزوم ارائه این گزارش سالانه به شهردار تهران تذکر داد و اضافه کرد: توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر از جمله انتظارات همشهریان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری تهران قرار گیرد.

کد خبر 427436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.