هاشمی: مافیای زباله در تهران ساماندهی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جامع مدیریت پسماند اگر در منطقه تهران عملی شود یک دستاورد بسیار مثبتی است که می‌تواند شرایط غیربهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار را ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی صبح امروز (یکشنبه) در دویست و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به برنامه‌های اولویت محور مصوب اعضای شورا بر مبنای برنامه سوم، اظهار کرد: در زمان باقی مانده از شورای پنجم وقت آن است که از اقدامات این دوره نتیجه گیری شده و شهروندان دستاوردهای مدیریت شهری را مشاهده کنند.

وی افزود: این فرصت را داریم که ناوگان حمل ونقل عمومی را تقویت کرده و لازم است در این زمینه شهرداری قاطع‌تر برخورد کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تا زمان آغاز سال تحصیلی در مهرماه، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق تأمین اتوبوس و واگن مترو می‌تواند از ازدحام جمعیت و گسترش بیماری کرونا جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی در این دوره هنوز محقق نشده، ادامه داد: هم‌اکنون سه دستگاه تی بی ام در شهر بدون استفاده مانده که قیمت هرکدام ۲۰ میلیون یورو است بنابراین اولویت دیگر فعالیت مجدد در ساخت مترو بوده که با توجه به رکودی سه ساله در ساخت مسیرهای جدید عملیات احداث خطوط هشت و ۱۱ باید به سرعت آغاز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند اگر در منطقه تهران عملی شود یک دستاورد بسیار مثبت است که می‌تواند شرایط غیربهداشتی جمع‌آوری و دفن زباله و معضل فعالیت مافیای زباله و کودکان کار را ساماندهی کند.

وی اضافه کرد: در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده و مسکونی باید بارگذاری در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل‌ونقل عمومی انجام شده و ارائه خدمات به شهروندان تسهیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: باید ترافیک و استفاده از خودروهای شخصی کاهش یابد، منابع برای توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی تأمین و از طرف دیگر بافت‌های فرسوده و ناپایدار در این مناطق با سرعت بیشتری نوسازی شود.

کد خبر 427429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.