اجرای پروژه زمین و ساختمان در اصفهان

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری پیشنهادی داده شده که تا پایان شورای پنجم یک پروژه زمین و ساختمان به‌صورت پایلوت در اصفهان آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید بر لزوم توجه به برقراری عدالت اجتماعی برای دستیابی عادلانه تمام شهروندان به فرصت‌های خلق ثروت، اظهار کرد: هرگاه سخن از عدالت اجتماعی می‌شود، نگرش توزیع ثروت یعنی همان رویکردی که در دولت قبل بود یا محدود کردن مالکیت بخش خصوصی که در حکومت‌های کمونیستی اتفاق افتاد، به ذهن متبادر می‌شود.

وی افزود: بخشی از برقراری عدالت اجتماعی نه مربوط به موضوع پول و ثروت می‌شود و نه به بخش خصوصی و فعالیت‌های آن مربوط است بلکه به معنای توزیع عادلانه و مناسب شرایط برای خلق ثروت عادلانه است که این امر در بسیاری از کشورها اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۴۴ درصد ثروت در اختیار یک درصد جمعیت دنیا بوده و تمام کشورهای دنیا از این چالش رنج می‌برند، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند انفجارهای اجتماعی را درپی داشته و هرچه بیشتر پیش می‌رویم سبب دو قطبی شدن جامعه و اختلاف طبقانی بیشتر می‌شود.

وی یکی از فرصت‌های خلق ثروت مغفول مانده در اصفهان را "صنعت ساختمان" دانست و ادامه داد: اگر یک نفر بخواهد وارد صنعت ساختمان شود، باید حجم بالایی از سرمایه را دارا باشد؛ آیا با این تعریف، فرصت توزیع ثروت برای تمام مردم شهر یکسان است؟ آیا یک نفر با ۵۰۰ هزار تومان می‌تواند مانند فردی با ۵۰ میلیارد تومان فرصت یکسانی برای حضور در صنعت ساختمان داشته باشد؟

خسروی اضافه کرد: صندوق‌های زمین و ساختمان بر اساس قانون این فرصت را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند در صنعت ساختمان‌سازی ورود پیدا کنند اما در عمل در کشور شش صندوق زمین و ساختمان عملیاتی شده و هرچه بوده متوجه قشر خاصی از جامعه شده است.

وی با اشاره به وجود فرصت‌های متعدد خلق ثروت در اصفهان، خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد جمعیت دنیا و به تبع آن، ایران و اصفهان شرایط بهره‌مندی از این فرصت‌ها را با هر میزان توان اقتصادی ندارند و این توزیع ناعادلانه تنها مربوط به حوزه‌های بزرگی مانند صنعت ساختمان نمی‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حتی در دسترسی به مشاوران کسب و کار نیز شاهد توزیع ناعادلانه‌ای هستیم، بدین شکل که در دسترسی به مشاور نیز یکسان‌گزینی نشده و مشاوران ناخودآگاه گرد افراد خاصی جمع شده‌اند.

وی با بیان اینکه در خصوص کارآموزی که یکی از بهترین فرصت‌های ورود یک جوان برای بازار است، بازهم شاهد توزیع ناعادلانه هستیم، اظهار کرد: افراد حتی برای شاگردی کردن و پادویی کردن نیز در این جامعه فرصت‌های برابری ندارند! فرزندان پایین شهر یا افراد معمولی راه سخت‌تری را برای کارآموزی باید طی کنند.

خسروی تصریح کرد: با این توضیحات مشخص است که عدالت اجتماعی همیشه بحث سوسیالیستی نبوده و مانند اتفاقات دولت قبل عاملی برای هدر رفتن منابع کشور نیست.

وی ادامه داد: فقر یک نفر ممکن است نتیجه تنبلی او باشد اما بی عدالتی که گریبانگیر جامعه است سبب فقر بسیاری از افرادی شده که نتوانسته‌اند به اندازه استعداد و پشتکار خود از فرصت‌های خلق ثروت بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های شهرداری پیشنهادی داده شده که تا پایان شورای پنجم، یک پروژه زمین و ساختمان به‌صورت پایلوت در اصفهان آغاز کرده تا مردم بتوانند با حداقل سرمایه در صنعت ساختمان شریک شوند که با استقبال همراه و مقدمات آن درحال انجام شدن است.

وی افزود: البته در این حوزه مخاطبم علاوه بر مدیریت شهری، تمام مردم هستند تا مطالبه‌گر توزیع تمام فرصت‌های خلق ثروت از حاکمیت بوده و بتوانند فرصت‌های ثروت داخلی و بین‌المللی و دسترسی به مشاوران را به‌طور عادلانه کسب کنند.

کد خبر 427407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.