بختیار: بهترین راه برای مبارزه با فساد، اعتماد سازی است

نمایند سابق مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم اموال خود را در سامانه ثبت اسناد و املاک ثبت کنند تا مردم ناظر بر رفتار آن‌ها باشند؛ زیرا بهترین راه برای مبارزه با فساد و اعتماد سازی مردم نسبت به مقامات شفافیت است.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح شفافیت آرا و اموال نمایندگان اظهار کرد: هیچ مجلسی به نسبت مجلس دهم اجرای طرح شفافیت را به معنای واقعی دنبال نکرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی لیست اموال خود را همانطور که در قانون اساسی پیش بینی شده که مقامات و مسئولان و وکلای مردم باید اموال خود را قبل از آغاز فعالیت و پس از اتمام دوران خدمت اعلام کنند، اعلام کردند.

وی افزود: تحقق شفافیت در مجلس دهم به معنای واقعی دنبال شد زیرا آرای نمایندگان در بسیاری از موضوعات مهم روز شفاف شد، اما برخی رسانه‌ها واقعیت را وارونه جلوه می‌دادند. حتی پیش از ارائه طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس توسط اصولگرایان، فراکسیون امید پیشتاز ارائه این طرح بود، اما نه به شیوه‌ای که برخی اصولگرایان آن را مطرح می‌کردند، زیرا اگر مشخص باشد که رأی نمایندگان در مورد طرحی موافق یا مخالف است باعث می‌شود برخی نمایندگان به دلیل قضاوت افکار عمومی رأی خود را در مورد طرح‌ها تغییر دهند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس یازدهم نیز در این جهت گام بردارند و اموال خود را در سامانه ثبت اسناد و املاک ثبت کنند تا مردم ناظر بر رفتار آن‌ها باشند؛ زیرا بهترین راه برای مبارزه با فساد و اعتماد سازی مردم نسبت به مقامات شفافیت است.

بختیار ادامه داد: در گذشته فساد زیادی در زمینه گمرک وجود داشت که برخی مقامات از جایگاه خود سو استفاده کرده یا از ارز دولتی رأی صادرات کالا استفاده می‌کردند. ثبت اموال در سامانه اسناد و گمرک می‌تواند مانع بروز این فسادها در کشور شود.

کد خبر 427406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.