"اصلاح ساختار سازمانی" ماموریت معاون جدید وزیر راه و شهرسازی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار سازمانی، نظام جبران خدمات و چابکسازی و کاهش دیوان سالاری از بهبود روش‌ها برای تسریع و شفاف سازی امور اداری و مالی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نعمت الله ترکی، معاون جدید توسعه مدیریت و منابع انسانی، با اشاره به اینکه نیاز به ۱۲ برنامه تحول اداری وجود دارد، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از ادغام دو وزارتخانه مهم و بزرگ تشکیل شده که قطعاً فعالیت‌های آن در توسعه اقتصادی تأثیرگذار است، بنابراین باید در بخش پشتیبانی و توسعه منابع انسانی تقویت شود.

وی افزود: برنامه‌های مختلفی در نظر دارم که مهمترین آن‌ها اصلاح ساختار سازمانی است. در حکم بنده نیز هشت شرح وظیفه با رویکرد تغییر اداری وجود دارد که آنها را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ادامه با اشاره به مهمترین برنامه‌های موردنظر بر لزوم بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه توسعه منابع انسانی به منظور ارزیابی و پایش نیروها، خوداتکایی سیستم مدیریتی وزارتخانه و آینده‌نگری در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

وی تصریح کرد: همواره در حوزه منابع انسانی از دو واژه «توقع» و «توجه» استفاده می‌کنم. این استفاده بدین معنا خواهد بود که اگر توقع داریم سیستم خوب و کارآمد باشد و در جهت پیشرفت گام بردارد، پس باید به معیشت و رفاه کارکنان توجه داشته باشیم و در این خصوص از کارکنان درخواست همکاری دارم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی یادآور شد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که برخی از مشکلات ایجاد شده، ناشی از عدم اصلاح ساختار سنتی است که در آن، تمام مشکلات به یک نفر منتهی می‌شود. بنابراین رسیدن به یک نظام مشارکتی را دنبال خواهم کرد.

به گزارش ایمنا، نعمت الله ترکی پیش از این، ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونت برنامه‌ریزی استانداری تهران را بر عهده داشته است.

محمد اسلامی در حکم انتصاب نعمت‌الله ترکی به عنوان "معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی" خواستار اجرای مأموریت‌های محوله در محورهای اصلاح ساختار سازمانی، نظام جبران خدمات و چابک سازی و کاهش دیوان سالاری در وزارتخانه به منظور بهره‌مندی حداکثری از توان تخصصی و منابع در ستاد وزارت، استان‌ها و کلیه دستگاه‌های تابعه و حذف کلیه امور غیر ضروری و بهبود روش‌ها در جهت تسریع و شفاف سازی امور اداری و مالی شده است.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در ادامه این حکم بر استفاده بهینه و مناسب از سرمایه‌های فیزیکی و انسانی وزارتخانه با رویکرد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و شفاف سازی در گردش منابع در ستاد وزارت، استان‌ها و دستگاه‌های تابعه و تبیین عملی شایسته سالاری در انتصابات و جذب نیروهای برگزیده متناسب با نیازهای وزارتخانه تأکید کرده است.

کد خبر 427405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.