افزایش نرخ بلیت اتوبوس در مشهد تصویب شد

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد افزایش ۱۰۰ تومانی را برای خدمات اتوبوسرانی این کلانشهر در نظر گرفته است که بر این اساس نرخ ۶۵۰ تومانی بلیت اتوبوس به ۷۵۰ تومان افزایش پیدا می‌کند.

عباس اتحادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازه زمانی اجرای مصوبه شورای شهر برای افزایش نرخ بلیت با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان مشهدی ۶۵۰ تومان کرایه بابت بلیت اتوبوس پرداخت می‌کنند، افزود: بر اساس نرخ سال گذشته بلیت اتوبوس، سهم شهروندان از بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی ۲۳.۳ درصد است که در صورت اعمال افزایش نرخ بلیت سهم مردم از بهای تمام شده خدمات اتوبوسرانی به ۲۶.۸ درصد معادل یک چهارم هزینه تمام شده هر سفر می‌رسد.

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد تصریح کرد: در سال ۹۹ نرخ خدمات سازمان اتوبوسرانی به ازای هر نفر سفر دو هزار و ۷۹۳ تومان است.

وی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر مشهد افزایش حداقلی را برای بلیت اتوبوس اعمال کرده تا بر اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه فشار وارد نشود.

اتحادی گفت: سالانه به‌طور متوسط حدود ۲۶۴ میلیون تراکنش با متوسط بهای تمام‌ شده هر تراکنش برابر ۱۲.۵۰۰ ریال در سامانه اتوبوسرانی مشهد انجام می‌گیرد که با توجه به تعهد دولت به پرداخت یک سوم هزینه‌ها نیاز است مبلغ ۱,۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ و در مجموع چهار هزار میلیارد ریال از سال ۹۶ تا ۹۹ صرفاً بابت هزینه‌های جابجایی مسافر درون‌شهری با اتوبوس پرداخت شود.

کد خبر 427401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.