دیوارنگاری خیابان‌های سنندج با مضامین موسیقایی

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از اجرای دیوارنگاری خیابان‌های پاسداران و مولوی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی خبر داد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی اظهار کرد: انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از رخدادهای مهم فرهنگی محسوب می‌شود و در راستای نکوداشت این رویداد مهم و به منظور بهبود سیما و منظر شهری، افزایش زیبایی معابر شهری، جلوگیری از دیوارنویسی و پاکسازی دیوارنویسی‌های قبلی، دیوارنگاری معابر و خیابان‌های اصلی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: نقاشی روی دیوارهای شهر علاوه بر جلوه بخشیدن به سیمای بصری شهری، از تکرار و یکنواختی شهر برای شهروندان جلوگیری می‌کند و شادابی و جذابیت خاصی را به فضای شهری می‌بخشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: در طرح دیوارنگاری خیابان‌های مولوی و پاسداران از آلات موسیقی نظیر دف، کمانچه، دیوان، شمشال، سُرنا و نت موسیقی استفاده شده است.

شریفی یادآور شد: دیوارنگاری خیابان پاسداران جنب خانه معلم با پس زمینه نت موسیقی و آلات موسیقی کمانچه و سُرنا انجام شد، ضمن اینکه دیوار واقع در خیابان مولوی نیز با آلات موسیقی نظیر دف، کمانچه، دیوان و شمشال دیوارنگاری شده است.

وی گفت: نقاشی و زیباسازی دیگر معابر و خیابان‌های اصلی سطح شهر هم با موضوعات مختلف در آینده اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 427395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.