سفره توافقات از مناطق شهرداری اصفهان برچیده می‌شود/ تحقق ۳۳ درصدی درآمد مناطق

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بسته تشویقی ساخت‌وساز با این هدف اجرا می‌شود که سفره توافقات را از مناطق شهرداری برچینیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تقدیر از تمام کسانی که هم و غم خود را برای رفع مشکلات مردم اصفهان و بازگرداندن سرزندگی به شهر بکار بسته‌اند، اظهار کرد: با تمام محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم‌ها در حوزه درآمدی داشته‌ایم، مدیریت شهری سعی کرده که کارها با سرعت پیش برود و پروژه‌های شهری بدون توقف دنبال شود.

وی به بازدید معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از پروژه‌های عمرانی اصفهان اشاره کرد و افزود: این بازدید با تصدیق آقای پورمحمدی همراه شد که امیدواریم سرانجام این پروژه‌ها عاملی برای ارتقا امید در شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه معاون سازمان برنامه‌ریزی قول مساعدی برای تخصیص منابع مالی به مدیریت شهری اصفهان داده است، تصریح کرد: امیدواریم با تحقق این قول، منابع دولتی بیش از گذشته برای هزینه در پروژه‌های شهری اختصاص یابد تا بار از دوش مردم برداشته شود، هرچند که پیش تر نیز اوراق مشارکت و کمک‌های دیگر دولتی مانند مالیات بر ارزش افزوده چاشنی فعالیت‌های شهر شده است.

هیچ پروژه‌ای در شهر متوقف نمی‌شود

وی اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی درآمد شهرداری و مناطق ۱۵ گانه را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: اتفاقات خوبی در دو ماه اخیر برای تحقق درآمدهای شهرداری رخ داده و شهروندان از بسته ساخت‌وسازی که توسط شورای شهر تصویب و از سوی شهرداری اجرایی شد، استقبال کردند.

نصراصفهانی اضافه کرد: تحقق درآمد شهرداری‌های مناطق از ابتدای سال تاکنون به میانگین حدود ۳۳ درصد رسیده که بیشترین درآمد در منطقه ۹ با میانگین ۵۷ درصد بوده و در یکی دیگر از مناطق با ۱۹ درصد کمترین تحقق را شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این ارقام مربوط به بودجه‌ای بوده که مناطق وظیفه استحصال آن را داشته‌اند اما همچنان مالیات ارزش افزوده برای درآمد شهرداری مرکزی محقق نشده و اوراق مشارکت نیز فروخته نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هدف مدیریت شهری این است که هیچ پروژه‌ای در شهر متوقف نشده و خدمت‌رسانی و استحصال بودجه هم‌پای یکدیگر دنبال شود، اظهار کرد: بسته تشویقی ساخت‌وساز پلکانی و نزولی است یعنی هرچه بیشتر پیش می‌رویم، تخفیف‌ها کاهش پیدا می‌کند بنابراین این رویه می‌تواند در کاستن فشار بر مردم و کاهش بروز تخلفات کمک کند.

وی افزود: از شهرداری‌های مناطق بار دیگر می‌خواهیم که عین مصوبه شورای شهر را رعایت کرده و از هرگونه توافق و خودیاری خودداری کنند و از شهردار اصفهان و معاونت مالی اداری شهرداری تقاضا می‌کنیم که نظارت ویژه‌ای بر این موضوع داشته باشند.

نصراصفهانی با تاکید بر اینکه بسته تشویقی با این هدف اجرا می‌شود که سفره توافقات را از مناطق شهرداری برچینیم، گفت: اگر به همین نرخ‌های مصوب اکتفا کنیم نیازی به فشار مضاعف نیست و هرگونه تغییر در نرخ‌ها به دلیل مغایرت با مصوبه شورا خلاف قانون است.

شهروندان در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند

وی با بیان اینکه وضعیت آب اصفهان شرایط مناسبی نداشته و طبق آمار خروجی سد زاینده‌رود بیش از ورودی آن است، اضافه کرد: با توجه به آغاز فصل گرما، برای آنکه در آینده با مشکل تأمین آب روبرو نشویم شهروندان باید صرفه جویی در مصرف آب و برق را مدنظر داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر برق مصرفی شهروندان به بیش از ۳۰۰ کیلووات برسد، هزینه‌ای که اخذ می‌شود تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند، افزود: مصرف برق تا سال‌های گذشته افزایش حدود پنج درصدی داشته که در سال جاری این میزان به ۱۳ درصد رسیده است بنابراین بی توجهی به صرفه‌جویی می‌تواند در این زمینه اصفهان را با مشکلاتی روبرو کند.

سرآمدی اصفهان در فضای سبز و نظافت شهری حفظ شود

وی اظهار کرد: اصفهان همواره در حوزه فضای سبز و نظافت شهری سرآمد بوده که امید است امور شهر در این دو بخش به نحوی دنبال شود که این شهرت اصفهان همچنان حفظ شود.

نصراصفهانی تصریح کرد: نباید صرفه‌جویی در تعطیل‌کاری‌ها و شب‌کاری‌های کارگران شهرداری موجب اختلال در روند حفظ فضای سبز و نظافت شهری شود به همین سبب نیاز است در صرفه‌جویی بازنگری شود تا کارگران در این حوزه آسیبی نبینند و زمینه نارضایتی شهروندان فراهم نشود.

وی اضافه کرد: معاونت حمل‌ونقل شهرداری در ساماندهی خط کشی خیابان‌ها توجه ویژه‌ای کند تا رعایت قوانین که اکنون به‌صورت یک فرهنگ نهادینه شده، همچنان در بهترین حالت ادامه پیدا کرده و نظم ترافیکی به نحو شایسته‌ای رعایت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید در زمینه پارک حاشیه‌ای هوشمند از هم‌اکنون آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های لازم به شهروندان داده شود.

افتتاحیه‌های انباشته شده از این هفته آغاز می‌شود

وی با بیان اینکه از این هفته، هر یکشنبه شاهد یک افتتاح در مناطق شهری خواهیم بود تا امید را بیشتر در شهر بگسترانیم، خاطرنشان کرد: افتتاح این پروژه‌ها از هفته‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا روی هم انباشته شده و امکان افتتاح آن‌ها وجود نداشت اما از این پس به‌طور مرتب شاهد افتتاحیه‌های هفتگی در اصفهان خواهیم بود.

نصراصفهانی به روزهای صنایع دستی و فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در هفته جاری اشاره کرد و گفت: همه ما مأمور به انتقال این میراث ارزشمند به نسل‌های آینده هستیم تا با این کار هنر این اساتید را ارج نهاده باشیم.

وی افزود: حوزه مدیریت خلاقیت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری فعالیت‌های خوبی در گسترش هنر صنایع دستی داشته‌اند و امیدواریم مدارس صنایع دستی بار دیگر و پس از بهبودی شرایط در اصفهان برپا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اقدام شهرداری در احداث چند زورخانه قابل تقدیر بوده و می‌تواند در ترویج این ورزش و سنت حسنه در اصفهان مؤثر باشد.

کد خبر 427385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.