۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
افتتاح ۵ سرای محله در کرج

شهردار کرج از بهره برداری از پنج سرای محله در این شهر خبر داد و گفت: توجه به محله محوری و انسان محوری از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری کرج است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر کمالی زاده شامگاه شنبه در آئین افتتاح و بازگشایی پنج سرای محله شهر کرج در پارک ورزش کیان مهر با بیان اینکه این پنج سرای محله در کیان مهر، رجایی شهر، حصارک بالا، حسن آباد و اسلام آباد احداث شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی سراهای محله نخستین گام برای مشارکت مؤثر شهروندان در اداره محله و شهر است.

وی در ادامه افزود: کار هنگامی نتیجه بخش خواهد بود که با همکاری شهروندان برای خدمت به شهر و شهروند انجام شود.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در بسیاری از پروژه‌های عمرانی و فرهنگی از نظرات شهروندان استفاده نشده است، تاکید کرد: راه اندازی سراهای محله می‌تواند گامی مؤثر برای تحقق حکمرانی شهروندان در شهرها باشد؛ در واقع سراهای محلات پایه‌ای برای انتخابات شورایاری و همچنین محلی برای آموزش‌های شهروندی از جمله آموزش‌های مذهبی و قرآنی هستند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌کرد برای اقدامات فرهنگی گامی در راستای کاهش هزینه‌های شهری است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل شهری، همکاری شهروندان در بازآفرینی شهری و حذف بافت‌های فرسوده است؛ می‌توان گفت بافت‌های فرسوده در مواقع بحرانی موجب آسیب به شهروندان می‌شود.

کمالی زاده وجه تمایز شورای پنجم کرج با شوراهای سابق را توجه به محله محوری و انسان محوری برشمرد و گفت: مدیریت شهری کرج در راستای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی با اشاره به آئین رونمایی از ناوگان و خودروهای جدید خدمات رسان آتش نشانی کرج که امروز در راستای توسعه امکانات و امداد نجات انجام شد، عنوان کرد: قرار است در سال جاری هر هفته یک خبر خوش برای کرج نشینان داشته باشیم؛ این مهم نتیجه برنامه ریزی خوب شورای شهر کرج و مصوباتی است که داشته‌اند.

کد خبر 427369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.